• Svar på tråden Enkät ang narkotika
  • JuridikSM
    barreb skrev 2018-02-08 13:10:12 följande:

    Spännande enkät! Vilken årskurs går du i? Fick du välja ämne själv? 


    Tack ännu en gång! Jag och min kompanjon går i årskurs 3 på gymnasiet
  • JuridikSM
    JuridikSM skrev 2018-02-08 13:16:32 följande:
    Tack ännu en gång! Jag och min kompanjon går i årskurs 3 på gymnasiet
    yes, vi fick välja helt valfritt
  • JuridikSM
    barreb skrev 2018-02-08 13:42:30 följande:

    Spännande! Vad fick er att välja just detta?


    Jag tycker Cannabis ska legaliseras och det vore intressant att se hur samlingsgruppen Narkotika betraktas av de svenska folket.
  • barreb

    Spännande! Vad har du för argument för detta? Bara nyfiken! Har inte bestämt mig själv än faktiskt!

  • JuridikSM
    barreb skrev 2018-02-08 14:17:20 följande:

    Spännande! Vad har du för argument för detta? Bara nyfiken! Har inte bestämt mig själv än faktiskt!


    Tycker människan själv ska få göra det den vill så länge det inte skadar någon annan. Även positivt inom medicinskt bruk samt att de gäng i förorten som säljer detta stryps och får det svårare.
  • barreb

    Men anser du inte att det är en stor risk med att tillåta detta? Visst att alkohol säkert är värre men om alkohol var olagligt i nuläget så skulle det ju aldrig tillåtas bara sådär..? 

  • JuridikSM
    barreb skrev 2018-02-12 20:43:20 följande:

    Men anser du inte att det är en stor risk med att tillåta detta? Visst att alkohol säkert är värre men om alkohol var olagligt i nuläget så skulle det ju aldrig tillåtas bara sådär..? 


    Finns inga klara studier som visar ifall Cannabis är inkörningsport till tyngre droger utan de kommer flera olika som visar olika resultat. Har mina egna teorier hurvida de är inkörningsport eller inte till tyngre droger
  • barreb

    Haha okej! Tänkte mer ifall du tror att cannabis likt alkohol skulle kunna leda till fler våldsbrott, och vara en fara på det viset? 

Svar på tråden Enkät ang narkotika