• Mstro

    Hjälp! Orolig flickvän

    Hej! Jag skrev en hel tråd och skulle precis posta, men så dör datorn. Så nu får jag göra om detta. Hursomhelst, vill jag tacka i förväg om det är så att ni orkar läsa hela detta inlägg då det kommer bli väldigt långt. Jag är en 20-årig tjej (lite ung för detta forum kanske) som är tillsammans med min pojkvän 24 år sedan två år tillbaka. Han och jag pratar ofta om framtiden och allt vi vill göra tillsammans och dessutom är han oerhört kärleksfull. Jag har även haft en tidigare förhållande som satt stora avtryck hos mig då det var oerhört destruktivt. Han ljög om nästan allt och fick mig att tro att jag var sjuk i huvudet. Han var otrogen under en längre tid vilket jag misstänkte, men han ljög mig jämt rakt upp i ansiktet. Detta förhållande tog stryk på mig och sänkte mig totalt. Efter vårt breakup så dröjde det bara någon månad innan jag träffade min nya. Jag önskar idag att jag hade väntat med att bli tillsammans med honom då han fått utstå mycket jobbigt med tanke på mitt förflutna. Han har fått mycket anklagelser han inte förtjänat och jag har varit misstänksam mot honom fast han inte gjort något. Nu i efterhand har jag börjat fundera och är så himla rädd att jag är förblindad av min kärlek. Vet inte om detta är pga det jag varit med om tidigare eller varför det är så?

    Trots att min nuvarande är så himla fin har jag en magkänsla om att det är något som inte stämmer. När vi blev tillsammans så pratade vi igenom hur vi villle att vårt förhållande skulle vara och vad som var okej och inte. VI bestämde också att vi jämt skulle prata om saker som uppstod oavsett hur hemskt det än var. Jag fick också veta allt om hans tidigare liv, vilka han varit med etc. En vecka efter att vi blivit tillsammans får han ett sms av en tjej där det står "vill du ha sovkompis?", vilket han visar för mig och inte svarar på. Denna tjejen som smsade var tjejen han förlorat oskulden med samt en tjej han varit lite på G med flera år tidigare. De har därefter snackat via appen Snapchat en del och setts ute på krogen, men inte legat på ca 3 år förklarar han. Jag tror honom och lägger inte speciellt stor vikt vid det då vi precis blivit tillsammans och jag är så fruktansvärt kär. Det går ca 2 månader och sedan får han ett missat samtal av henne mitt i natten som vi upptäcker på morgonen. Jag får panik och tänker att det är något som försiggår bakom min rygg. jag ber honom bevisa för mig då jag är helt förtvivlad. Han ringer henne och frågar vad det var hon ville vilket han får till svars att hon inte vet om att hon ringt utan att det varit en fickringning eller att hon gjort det då hon varit full (hon var utomlands då).

    Min magkänsla över denna tjej är väldigt jobbig. Jag är rädd för att stöta på henne utomhus då det känns som om han inte varit ärlig och rakt med hur deras relation varit och när den varit. Jag är så rädd att det vi byggt upp baserats på en lögn. Jag har konfronterat honom flertal gånger och anklagat honom (det skäms jag för) att ljuga och att det inte stämmer. Då blir han irriterad och säger åt mig att sluta då det inte finns något som kan komma fram. Jag önskar lite objektiv syn på det hela. Vissa anser förmodligen att jag behöver söka hjälp och att detta inte r något att oroa sig för. Jag är bara så rädd att bli till åtlöje då jag visar upp min pojkvän som jag anser vara så fin, men att jag har fått det helt bakom foten då jag levt i en lögn. Viktigt att påpeka är nog också att han inte är någon Casanova. Han är inte den finaste killen till utseendet men hans personlighet är av guld och det är därför jag valde honom. Jag behöver hjälp! Vad tror ni? Tror ni att han ljuger? Han är ingen kille som skulle ljuga. Tror ni att denna relation har utspelat sig senare än vad han påstår? Är detta något att fundera över eller gör jag en höna av en fjäder? HJÄLP.


     


    Förlåt för långt inlägg! Tack till er som orkade läsa. 

  • Svar på tråden Hjälp! Orolig flickvän
  • Anonym (Samma)

    Nu är jag äldre än dig, men det spelar ingen roll i det är fallet.


    Jag förstår precis vad du menar när du skriver att du är rädd för att du gick in i ett nytt förhållande bara en månad efter att det destruktiva var över.

    Du är klok och resonerar helt rätt. Men nej du behöver inte göra slut med den här killen.

    Det du behöver göra är att söka hjälp. Ring din vårdcentral och berätta att du har kommit ur en destruktiv relation men inte riktigt kan hantera det. Du kan då få möjlighet att komma till en samtalsterapeut eller psykolog som kan hjälpa dig.

    När jag och mitt våldsamma ex separerade försökte jag fixa mina "hang-ups" själv men efter 5 år så var jag i en djup depression. Jag sökte hjälp, fick hjälp och idag drygt ett år senare så inser jag att jag skulle ha sökt hjälp direkt. Det är för mycket bagage att hantera själv. Jag mår mycket bättre nu och är mycket säkrare i mig själv igen :)

    Du har framtiden för dig, ta tag i det nu så ska du se att det löser sig och du slipper oroa dig :) Lycka till!

  • Lena

    Du behöver hjälp med din magkänsla han verkar ärlig även om tjejen kanske önskar något annat.

  • Solly

    Jag litar på min magkänsla!! De gånger jag inte gjort det har det inte gått bra.

    Men detta är ett beslut du måste fatta själv.

Svar på tråden Hjälp! Orolig flickvän