• PinkCadillac

    Ovitrelle

    Hej på er! 


    Är helt ny här inne på familjeliv, och jag hoppas kunna finna lite hjälp kring mina tankar och funderingar .. 


    Jag har PCO , och vi har varit till GYN för att få hjälp , den 26/1-18 var vi på besök och då såg dem att jag hade ett ägg nära till ÄL , den var då 17  ( jag fattar inte deras räknesätt ) Fick på recept Ovitrelle , som jag då tog söndag kvällen den 28/1-18 Nu har det gått 11 dagar och jag vakna i morse med smärtan from hell i magen , och upptäkte att jag blödde , men jag har oregelbunden mens, så jag vet inte alltid när den ska komma , är det normalt med denna smärta efter 11 dagar och hur sjutton vet jag om det e mens eller mellanblödning ?? 


    Vore så tacksam över svar från er andra som också tagit / tar detta 


     


    // Madde

  • Svar på tråden Ovitrelle
  • Ida3434
    PinkCadillac skrev 2018-02-08 16:32:56 följande:

    Hej på er! 


    Är helt ny här inne på familjeliv, och jag hoppas kunna finna lite hjälp kring mina tankar och funderingar .. 


    Jag har PCO , och vi har varit till GYN för att få hjälp , den 26/1-18 var vi på besök och då såg dem att jag hade ett ägg nära till ÄL , den var då 17  ( jag fattar inte deras räknesätt ) Fick på recept Ovitrelle , som jag då tog söndag kvällen den 28/1-18 Nu har det gått 11 dagar och jag vakna i morse med smärtan from hell i magen , och upptäkte att jag blödde , men jag har oregelbunden mens, så jag vet inte alltid när den ska komma , är det normalt med denna smärta efter 11 dagar och hur sjutton vet jag om det e mens eller mellanblödning ?? 


    Vore så tacksam över svar från er andra som också tagit / tar detta 


     


    // Madde


    Hur har det gått?


     


    Avslutar min dubbelkur Letrozol imorgon och ska på VUL på torsdag. Finns det en blåsa i bra storlek så ska jag med ta Ovitrelle. 

  • PinkCadillac

    Ja , jag vet inte, ingen mer blödning nu iaf, men blödde lite på torsdagen, lite fredagen o lite igår lördag , men ingen mens blödning så vet inte vad det var , det är som man blandar det sista i en ketchupflaskan med vatten , så var mer vattning så att säga ????????

  • Bulandulan

    Nidblödning eller Nidationsblödning är en kort mensliknande blödning som sker när embryot fäster till endometrium, d.v.s. när ägget fäster sig i livmodern. Alla får dock inte en nidblödning när detta händer. Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera.

  • Anonym (Plussa med Ovitrelle)

    Hej. 

    Jag gjorde min första Ovitrelle behandling den 1/2.
    Sedan ca 10 dar efter fick jag också ganska ont i magen/ryggen som ha hållit i sig sedan dess men nu är det mindre och istället smått dragliknande,pulserande värk i både rygg och mage.


    Men på dag 13 efter Ovitrelle, så va jag ganska säker på mina symtom. (Ha haft svängigt humör, extrem trötthet och något kändes annorlunda). Så jag tog tester, de blev plus direkt.


    Jag blev ändå osäker så gjorde ett digitalt test ist, dagen därpå och det blev då också positivt. Jag hoppas verkligen det gå vägen för oss denna gång. Hjärta


     


    Lycka till du också. Solig

  • Anonym (Plussa med Ovitrelle)

    Vill också tillägga att jag ha en lättare variant av PCO.
    Och det ha ändå ställt till det rejält i baby verkstan för oss ändå.


    Jag åt betydligt mindre socker och gluten, den sista tiden, kanske va det det som hjälpte till. Flört

  • PinkCadillac

    Hej på er alla ... det gick inte som det var tänkt med ovitrellen :( 


    Jag kollade mig i morse , men det visade Neg. *tyvärr*


    Pratade med min doktor , som skrev ut Metformin, som förhoppningsvis kommer att hjälpa till lite på traven med min mens o så ... 


     


    Det återstår att se *SUCK*

    Jag är så ledsen o bara gråter , känner mig så värdelös som inte alls verkar kunna ge min man det barn han faktiskt förtjänar :(

Svar på tråden Ovitrelle