• Äldre 8 Feb 18:51
    3430 visningar
    1 svar
    1
    3430

    Anmälan till patientnämnden

    Hej! Finns det någon som har anmält nån läkare? Jag sitter med blanketter till patientnämnden & LÖF skadeanmälan. För den läkaren som har hand om mig har gjort stor miss på mig, jag bröt min överarm 1/11-17, hade gips från 1/11-9/11-17, från 8/11-10/11-17 vart jag inlagd pga en massa smärta. Så den 9/11-17 tog dom av gipset och satte en arm otros på mig. Jag hade otrosen på från 9/11-17 tills 5/1-18 den va inställd på 90° och under hela min tid så vart jag inte kallad för att ändra grader på otrosen. Va kallad dit på röntgen och tid till min läkare 3 gånger under den tiden men ändå så hände det ingen ändring på otrosen. Min arbetsterapeut har till och med mailat han/hon om just detta han läste mailet men gav inget svar tillbaka eller skickade nån kallelse till mig. Läkaren vet själv nu att han/hon gjort fel på mig. OBS: dessa blanketter är inte det lättaste att fylla i ! Finns det nån som vet om patientombudsman kan hjälpa till att förklara frågorna bättre.

  • Svar på tråden Anmälan till patientnämnden
  • Äldre 9 Feb 15:44
    #1

    Hej du

    Tråkigt att det gick fel

    Jag jobbar själv inom vården så jag vet att vägen de rekommenderar att man går är att först klinikchefen där den här läkaren arbetar, sedan patientnämnden och till sist IVO om man känner att man inte får gehör för sina synpunkter. IVO kan förvisso ?pricka? vårdpersonal som straff men det innebär ingenting i praktiken så klinikchefen eller patientnämnden kan vara lika effektivt.Känner du ändå att du vill gå via IVO vet jag att man ringa till dem och få hjälp ( har för mig att man tom man ringa in sin anmälanmen är inte säker)

    Glöm inte bort att du kan ha rätt till ersättning i patientskadenämnden om det framkommer att du utsatts för felbehandling eller lidit vårdskada

    Lycka till och hoppas armen blir bra

    Syster Elak

Svar på tråden Anmälan till patientnämnden