• Anonym (Kl)

    Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok

    Mitt ex brukade slå mig en del när vi var tillsammans men lyckades efter många år lämna. Han fortsätter trakassera mig, slå mig och ibland tvingat mig till sex.

    Han håller på och bankar på min dörr just nu. Han säger att så länge det har med vårt barn att göra så har han rätt att bete sig såhär. Jag börjar bli ganska rädd för honom då han känns oberäknelig. Borde jag vara orolig eller överdriver jag(han säger att jag gör det)?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok
  • Anonym (...)

    Nej, du överdriver inte! Ring polisen nu! Detta är allvarligt!

  • Anonym (.)

    Han har ingen rätt att trakassera dig bara för att ni har barn ihop. Och har han varit våldsam många gånger förr så har du all anledning att vara orolig. Ring polisen!

  • Anonym (Kl)
    Anonym (...) skrev 2018-02-08 21:39:04 följande:

    Nej, du överdriver inte! Ring polisen nu! Detta är allvarligt!


    Oj men det känns jätte överdrivet, han kan ju inte komma in. Blir rädd men så länge jag inte öppnar så kan han inte göra nått. Han säger att jag överdriver.
    Anonym (.) skrev 2018-02-08 21:40:54 följande:

    Han har ingen rätt att trakassera dig bara för att ni har barn ihop. Och har han varit våldsam många gånger förr så har du all anledning att vara orolig. Ring polisen!


    Men det känns sjukt överdrivet! Vad ska jag säga om jag ringer? Vill absolut inte att han råkar illa ut.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 21:46:13 följande:
    Oj men det känns jätte överdrivet, han kan ju inte komma in. Blir rädd men så länge jag inte öppnar så kan han inte göra nått. Han säger att jag överdriver.
    Anonym (.) skrev 2018-02-08 21:40:54 följande:
    Han har ingen rätt att trakassera dig bara för att ni har barn ihop. Och har han varit våldsam många gånger förr så har du all anledning att vara orolig. Ring polisen!
    Men det känns sjukt överdrivet! Vad ska jag säga om jag ringer? Vill absolut inte att han råkar illa ut.

    Säg att ditt ex står och bankar på dörren och vägrar gå. Berätta att han många gånger tidigare har slagit och våldtagit dig.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (.) skrev 2018-02-08 21:50:04 följande:

    Säg att ditt ex står och bankar på dörren och vägrar gå. Berätta att han många gånger tidigare har slagit och våldtagit dig.


    Har ringt tidigare och han har alltid lämnat innan dom kommit hit. Han var här väldigt ofta och jag upplevde att dom inte trodde mig, slutade ringa.. Han har nyckel så han kan komma och gå litw som han vill. Alltså intw nyckel hem till mig men till min källare(när vi gjorde slut flyttade han inbi lght brevid). Kan det vara bättrw, för min egen skull, att bara låta han ha sex med mig om han låter mig vara?
  • Anonym (.)

    Och kom ihåg att han har ett val. Väljer han att behandla dig illa och det blir konsekvenser av det så är det helt och hållet hans eget fel. Ditt jobb är att skydda dig själv och ditt barn.

  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 21:57:42 följande:
    Kan det vara bättrw, för min egen skull, att bara låta han ha sex med mig om han låter mig vara?

    Nej.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 21:57:42 följande:

    Har ringt tidigare och han har alltid lämnat innan dom kommit hit. Han var här väldigt ofta och jag upplevde att dom inte trodde mig, slutade ringa.. Han har nyckel så han kan komma och gå litw som han vill. Alltså intw nyckel hem till mig men till min källare(när vi gjorde slut flyttade han inbi lght brevid). Kan det vara bättrw, för min egen skull, att bara låta han ha sex med mig om han låter mig vara?


    Nej.Du ska inte ha med honom att göra,eftersom han beter sig som farlig.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 21:46:13 följande:

    Oj men det känns jätte överdrivet, han kan ju inte komma in. Blir rädd men så länge jag inte öppnar så kan han inte göra nått. Han säger att jag överdriver.Men det känns sjukt överdrivet! Vad ska jag säga om jag ringer? Vill absolut inte att han råkar illa ut.


    Jag förstår att du blir rädd men du måste förstå allvaret i den här situationen. Det han gjort och gör är allvarligt och olagligt! Klart han säger att du överdriver, han vill bestämma över dina tankar och handlingar. Lyssna inte på Det! Tänk om något sånt här skulle hänt någon du bryr dig om, hur skulle du tänka då? Ring polisen
  • Anonym (Kl)

    [quote=78449226][quote-nick]Anonym (.) skrev 2018-02-08 21:58:58 följande:[/quote-nick]Och kom ihåg att han har ett val. Väljer han att behandla dig illa och det blir konsekvenser av det så är det helt och hållet hans eget fel. Ditt jobb är att skydda dig själv och ditt barn.[/qu

    Oki. Men ombjag släpper on honom och pratar kanske blir det bättre?

Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok