• Anzil
    Äldre 9 Feb 06:27
    3215 visningar
    6 svar
    6
    3215

    Wish - En pålitlig nätbutik?

    Hej!

    Jag har många gånger träffat på annonser ifrån Wish. De flesta kläder och annat väcker mina intressen, men jag vet inte alls om det är pålitlig. Det är ju väldigt billig, att jag blir misstänksam.

    För övrigt, har jag svårt att köpa saker ifrån Internet, på grund av misstänksamhet.

    Men vad tycker ni om Wish, har ni köpt därifrån.

    Är det pålitligt?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Wish - En pålitlig nätbutik?
  • Äldre 9 Feb 07:23
    #2

    Har köpt en hel del från wish! Överlag väldigt nöjd! Kan variera väldigt mycket på hur lång tid det tar innan man får paketet (allt från en vecka till två månader). När en vara varit felaktig (tex att de skickat fel färg på en tröja) så har jag omgående fått pengarna tillbaks (finns ju en svensk kundservice som tur är) och har inte ens behövt skicka tillbaks den felaktiga varan!
    Det man behöver tänka på är väl att läsa produktbeskrivningen ordentligt innan man beställer, särskilt vad gäller kläder då de oftast är mindre än man är van vid då det är asiatiska storlekar.

  • Anzil
    Äldre 9 Feb 09:21
    #3
    CitronTulo skrev 2018-02-09 07:23:45 följande:

    Har köpt en hel del från wish! Överlag väldigt nöjd! Kan variera väldigt mycket på hur lång tid det tar innan man får paketet (allt från en vecka till två månader). När en vara varit felaktig (tex att de skickat fel färg på en tröja) så har jag omgående fått pengarna tillbaks (finns ju en svensk kundservice som tur är) och har inte ens behövt skicka tillbaks den felaktiga varan!
    Det man behöver tänka på är väl att läsa produktbeskrivningen ordentligt innan man beställer, särskilt vad gäller kläder då de oftast är mindre än man är van vid då det är asiatiska storlekar.


    Tack för ditt svar!

    De blir antagligen att köpa något ifrån Wish någon gång.

    Jag tycker många kläder verkar väldigt häftiga, i bra pris dessutom. Därför vart jag lite skeptiskt.

    Tack!
  • Äldre 9 Feb 09:24
    #4

    Tänk bara på att det kan bli påslag i form av tullavgift och moms från 1 mars. Ingen vet riktigt säkert än. Jag har beställt massor därifrån men nu har jag slutet. Vill se hur det blir det här med tullavgift och momsen först

  • Äldre 9 Feb 09:27
    #5
    Anzil skrev 2018-02-09 09:21:08 följande:
    Tack för ditt svar!

    De blir antagligen att köpa något ifrån Wish någon gång.

    Jag tycker många kläder verkar väldigt häftiga, i bra pris dessutom. Därför vart jag lite skeptiskt.

    Tack!
    Jag har också handlat en del, oftast blir det rätt om man läst på ordentligt. Läser man recensionerna från andra kunder så framgår det ofta om något håller bra kvalitet eller inte. "Bra för det priset" brukar jag passa mig för om det är något som är väldigt billigt...

    Men! Man ska känna till att det inte är någon moms på varorna, och att momsen kan läggas på när det man köpt kommer in i EU. Det kan även bli tull. Och Postnord håller på och utreder hur varor från bla Wish ska hanteras. Redan nu kan det tillkomma avgifter, men som jag förstått det kommer ALLT att avgiftsbeläggas ganska snart. Så då är det inte så billigt längre.
  • Äldre 9 Feb 09:31
    #6

    Förutom det andra redan skrivit, tänk på att det inte är en enda säljare på wish, det är alltså inte en enda butik, utan det är massa olika säljare en del mer pålitliga än andra. 

    Jag har handlat massor därifrån och det har hänt några enstaka gånger att saker inte dykt upp men då har jag fått igen pengarna. funkar även om man får grejerna men dom är trasiga.

    Kläder får du se upp med! Lusläs beskrivningen och kolla kommentarer. de flesta kläder får man dessutom gå upp nån eller några storlekar på.
    Jag har beställt byxor som passar förutom att dom slutat strax nedanför knät då det skulle vara långbyxor (okej att jag är lång men det där var löjligt), men har även beställt andra byxor som har varit bra.

Svar på tråden Wish - En pålitlig nätbutik?