• Äldre 9 Feb 09:37
    690 visningar
    0 svar
    0
    690

    Behålla trean eller göra abort?

    Hej!

    Jag är 36 år och min man är nyss fyllda 40. Vi har två barn, en kille på 9 och en tjej på 6. Jag och pappan är gifta och har ett stabilt förhållande, stabil ekonomi osv men vi har inte alltid haft det lätt med barnen. Framför allt inte med den äldsta killen som jag tror har någon form av "Asperger light" eller högfungerade autismspektrum. Han är oerhört intelligent, men har svårt med sitt humör, svårt för vissa dofter och smaker och kan inte alltid läsa de sociala koderna. Vi har dock valt att inte söka en diagnos då han ändå har fungerat såpass bra i skolan, har kompisar osv. När han var bebis var han dock oerhört krävande och skrikig. Medan lillasyster var som en dröm. Hon har dock börjat visa lite sexårstrots nu också, men det är ju normalt. :)

    Nu har jag dock blivit gravid med en liten hoppsan och är väldigt rådvill. Vi har det ganska bra som vi har det, gillar att resa och barnen börjar ju bli lite mer självgående. Orkar vi en bebis nu? 
    Barnen hade tyckt att det var jättekul tror jag (har frågat lite för något år sedan då vi lekte med tanken) men min man är inte jättepositiv, även om han säger att det är mitt beslut. Jag är rådvill! Hjälp!
Svar på tråden Behålla trean eller göra abort?