• Elinmarie

    Rädsla för att bli sårad igen

    Hej alla fina! Jag har ett stort problem som dagligen förföljer mig, varenda minut känns det som.. Har under några månader dejtat en man som jag hyser starka känslor för, eller ja, jag ÄR kär! Problemet är att jag har blivit sårad tidigare och jag tror detta ligger i grunden för mitt problem men det är att jag överanalyserar ALLT, minsta lilla grej när.. Märker jag att han är inloggad på Facebook messenger mer än vänligt så tror jag på en gång att det är en tjej han skriver med, är han med mig och hans mobil plingar och han inte tittar på en gång så inbillar jag mig att det är för att en tjej skrivit och han vill inte att jag ska se.. Detta har aldrig hänt mig tidigare men det var nog för att mitt ex lämnade mig som han gjorde, han gjorde mig väldigt svartsjuk innan vi gjorde slut. Därför tror jag att i detta fall är jag orolig för minsta lilla.. Har vi inte hörts på en dag tror jag att han hittat någon annan.. Så sjuuukt frustrerande. Sjävklart har jag inte tagit upp detta med honom jag dejtar då han skulle förmodligen tycka jag var helt galen och dra fortare än f*n. Snälla, ni som är / varit i min sits, vad gjorde ni för att tänka bort denna ångest och oro? /Less tjej

  • Svar på tråden Rädsla för att bli sårad igen
  • Meriall

    Det kan vara så i början och det är inte så mkt att göra åt. Jag tycker du tänker rätt som håller det för dig själv. Älta med dina tjejkompisar eller på familjelivsforumet, hitta en tjejkompis i liknande situation och älta med henne så blir det istället en kul grej att analysera och hålla på.

Svar på tråden Rädsla för att bli sårad igen