• bebismys

    Fler blivande flerbarns-mammor i Umeå med omnejd? :)

    Hej! 34år och väntar tredje barnet i juli och bor i Umeå, finns det fler? :)

    Känner mig ganska ensam då jag inte känner någon som väntar barn! :)

  • Svar på tråden Fler blivande flerbarns-mammor i Umeå med omnejd? :)
  • faglin

    Väntar tredje barnet i slutet av mars. Har två pojkar som är 4,5 år och 6,5 år. Bor i Umeå. :)

  • bebismys
    faglin skrev 2018-02-10 08:43:08 följande:

    Väntar tredje barnet i slutet av mars. Har två pojkar som är 4,5 år och 6,5 år. Bor i Umeå. :)


    Va kul! Lite närmare för dig då i mars :) våra två är 11år och den andra snart 6år :) så inga småbarn direkt! Blir mysigt med en bebis :)
  • bebismys
    faglin skrev 2018-02-14 07:48:33 följande:

    Jo verkligen! När är du beräknad? Var i Umeå bor ni? Vi bor på Tomtebo.


    3 juli! :) när har du bf? Okej, vi bor på teg!
  • faglin

    Har bf 27 mars. Ska bli igångsatt två veckor tidigare så det är inte alltför långt kvar nu. :) Hur mår du?

  • bebismys

    Okej, va spännande! Lycka till när det är dags, hoppas det kommer att gå bra & smidigt :) får jag fråga varför du blir igångsatt?

    Just nu mår jag okej tack! Inget illamående längre! Lite trött, blir lätt yrslig och lite ont i rygg och fogar. Hur mår du själv?

  • faglin

    Har fött båda vaginalt men den senaste var som ett skenande tåg, värkarna gick inte upp och ner utan var på det ondaste hela tiden. Så för att försöka undvika kejsarsnitt pga rädslan så ska dom sätta igång mig, se till att epidural funkar mm och om jag känner att jag inte klarar det för att det blir som senaste gången så får jag bara säga till så gör dom kejsarsnitt. Att dom sätter igång mig i vecka 38 är för att det är tredje barnet och att det ej ska hinna sätta igång självmant.

    Jag är sjukskriven 100% sen julas pga foglossning, falsk ischias och himla ont i ryggen. Kan knappt gå eller stå. Bara korta sträckor och stunder och sover uselt pga ryggen. Men annars är allt bra. :)

  • bebismys

    Okej! Men fy så jobbigt!! Förstår att du känner rädsla nu! Men låter som en bra plan, hoppas det kommer att gå bra och att det inte blir som sist. Så du får en bra förlossnings-upplevelse!

    Oj det låter som att du har det tufft med graviditeten, tur att det inte är så länge kvar! Kämpa på! :)

Svar på tråden Fler blivande flerbarns-mammor i Umeå med omnejd? :)