• Anonym 24år

    Adhd: min historia, hjälp.

    Jag börjar med när jag började lågstadiet då jag blev mobbad 1-6 för att jag var överviktig jag var däremot väldigt villig att vara aktiv i att försöka umgås med vänner, och fick fort veta att jag inte var så interessant och hade väldigt svårt att få umgås med någon, under den tiden fick jag däremot ett umgänge med personer som man snattade med rökte ciggaretter och diverse, vi hängde hos en pedofil som köpte ut cigg och erbjöd ställe och hänga hos.detta pågick endast under en tid och det splittrades tillslut då föräldrar fick reda på detta

    Jag började högstadiet och fick äntligen vänner, jag började hänga i det ? coola ? gänget, vi drack och rökte ciggaretter och hade mycket fester, jag blev en i gänget och fick ganska snart min adhd diagnos då jag var väldigt okoncentrerad och jävlades mycket i klassrummet. Detta pågick tills jag började gymnasiet och jag var då väldigt överviktig och började ta tag i mig själv, jag gick ner 40-50 kg, skolan klarade jag endast av första året innan jag hoppade av, jag fick problem med ätstörningar och social fobi. Jag hade under denna tid varit utan med adhd medecin(concerta). Jag började med den just då jag egentligen skulle tagit studenten. Jag hade förut inte varit med en tjej tidigare och jag började bli populär bland tjejerna med min nya ?kropp? jag festade mycket och träffade tjejer, jag började ny skolan med internat jag kom snabbt kontakt med cannabis och började röka dagligen. Efter den skolan träffade jag min tjej vi rökte på och hade det bra tills polisen stormade våran lägenhet och tog våran cannabis och plantor så. Vi odlat. Efter det slutade jag med cannabis och gick vidare och slutade med det.

    Just nu har jag väldiga problem med mig själv jag går på min adhd medicin men jag är inte lycklig och mina problem börjar komma fram mer och mer.enda gången jag varit helt lycklig är då jag kunnat röka cannabis på kvällen, för att dämpa mina känslor för mitt förflutna för vem jag är, och gör livet helt enkelt, även för att ta bort mina jobbiga tankar. Jag tycker medicinen är super men på kvällen vill jag ha något förr att få bort stress och dåliga tankar, då cannabis inte är något alternativ finns det något annat lagligt sätt att må bra?

  • Svar på tråden Adhd: min historia, hjälp.
  • Bjorneng

    Psykolog?

    Låter verkligen som att du behöver prata med någon. Uppenbarligen har du fortfarande ett starkt beroendebeteende som jag ser det. Det kanske är svårt att definiera vad det är du känner där på kvällarna men skulle kunna vara en typ av ångra eller ledsamhet/depression.

    Mitt bästa förslag är verkligen psykolog.

    Hoppas det blir bättre!

Svar på tråden Adhd: min historia, hjälp.