• Blåsippan84

    Som sjuksköterska, söka betald vub trots nya arbetsuppgifter

    Visste ej vilken tråd jag skulle skriva i. Men testar här. Varit sjuksköterska i över 10 år. Arbetat på samma mottagning i 7 år. Testade annat jobb i höstas men trivdes ej med de monotona arbete så gick tillbaka till mottagningen fast jag kände, när jag sökte det föregående jobbet, att jag var klar med den mottagningen. Kände att jag ville inte "springa" till nästa jobb när man ej vet vad man får, därför gick jag tillbaka till mitt förra jobb. När jag nu kom tillbaka till mitt gamla jobb blev jag erbjuden en mer administrativ tjänst då hon som hade det skulle gå hem på föräldraledighet. Denna tjänst ville ingen annan på mottagningen ta och det skulle leda till 1000 kr mer i lön i månaden.

    Hittade nu i veckan en vub med det som jag velat jobba med så länge. Blir man antagen behåller man lönen och när man är klar går ens grundlön upp med 5000. Jag vill så gärna söka men vet hur mina kollegor kommer ta detta om jag får det. Kommer tillbaka, tar specialuppgifter och sen försvinner (om jag nu får det). Sätter jobbet i en dålig sits. Känner dock att dessa uppgifter som jag fått inte passar mig. Tänkte först "stå ut" tills min kollega kommer tillbaks om 1 år. Men när jag såg detta om utbildningen vill jag ej vänta ett år.vet ju ej om detta erbjudande kommer då igen på denna inriktning. Lite tips hur jag ska tänka?

  • Svar på tråden Som sjuksköterska, söka betald vub trots nya arbetsuppgifter
  • Hettafris642123

    Du ska absolut gå vub:en nu. Jobbet kommer inte prioritera dig när det blir omorganisation/nedskärning etc så du får ha dog själv i prio. Du har dessutom ju tagit en admin-tjänst som ingen ville ha det var ju inte så att det var 10 andra sökande du slog ut.

    Chefens jobb att lösa läget, du måste ta chansen när du får den.

  • Blåsippan84

    Tack! Det är så jag vill tänka men är lite väl mkt "tilllags" människa och tänker ofta på andra innan mig. Jag ska ordna alla papper i veckan och skicka in till helgen gällande vub. Jag hoppas så att jag får det då jag verkligen spyr på de nya arbetsuppgifterna. Sitter i en jäkla rävsax där jag ska få in patienter på en undersökning men finns inte tillräckligt med tider. Får knappt in de som har prioriterat 1 som måste in inom 2 v. De som ska in inom 1 mån eller mer finns inte på kartan om att få tid närmasta månaderna. Flaggat till chefer och läkare flera ggr dessa v. Vissa säger 'så ska vi ej ha det' men kommer ingen lösning. Patienterna bara fylls på. Och så klagar de som utför undersökningen att jag bokar för tiggt fast jag bokar så som jag lärt mig. De vill väl få extra fika ????????. Och så dök detta om vub upp som en skänk från ovan, haha. Det jag vill jobba ed och sådsnt lönepåslag efteråt. Bara hålla tummarna att man får en plats.

Svar på tråden Som sjuksköterska, söka betald vub trots nya arbetsuppgifter