• katthult

    Svenska fängelser är värre än man tror!

    Jag satt nyligen i fängelse för första gången och är chockad över hur illa ställt det är med våra fängelser. Folk som inte får sin medicin, vakter som brottar ner intagna för ingenting och ingen kunskap om funktionshinder. Läs gärna mer här:
    Vad tycker ni? Ska det va så här? Har ni egna erfarenheter? Obestämd
  • Svar på tråden Svenska fängelser är värre än man tror!
  • ToToTo

    Läste ditt blogginlägg. Du klagar på hårda sängar och tristess och tycker att om en intagen "viftar till" en vakt så ska de inte brotta ned denne, utan istället prata och ha förståelse. Den intagne lider ju av hårda sängar och tristess.

    Vilket skämt. Om något är de svenska fängelserna alldeles för slappa.

  • katthult
    ToToTo skrev 2018-02-10 02:39:23 följande:

    Läste ditt blogginlägg. Du klagar på hårda sängar och tristess och tycker att om en intagen "viftar till" en vakt så ska de inte brotta ned denne, utan istället prata och ha förståelse. Den intagne lider ju av hårda sängar och tristess.

    Vilket skämt. Om något är de svenska fängelserna alldeles för slappa.


    Antar att du aldrig har suttit i fängelse.
  • Ggrodan

    Förväntade du dig ett hotell? Ett vandrarhem? Rehabiliteringshem? Room service? Egen städare? Boendestöd i fängelset, javisst, skötsamma ska få köa efter boendestöd medan de som sitter i fängelse och skiter i att hålla rent sina rum ska ta upp samhällets skyddsnät för medborgarna, bra lösning:)

    Fängelse ska vara en otrevlig upplevelse som skrämmer människor till att hålla sig i skinnet, de verkar har lyckats med dig.

  • katthult
    Ggrodan skrev 2018-02-10 02:50:52 följande:

    Förväntade du dig ett hotell? Ett vandrarhem? Rehabiliteringshem? Room service? Egen städare? Boendestöd i fängelset, javisst, skötsamma ska få köa efter boendestöd medan de som sitter i fängelse och skiter i att hålla rent sina rum ska ta upp samhällets skyddsnät för medborgarna, bra lösning:)

    Fängelse ska vara en otrevlig upplevelse som skrämmer människor till att hålla sig i skinnet, de verkar har lyckats med dig.


    Du har uppenbarligen inte läst allt.
  • Coccolina
    katthult skrev 2018-02-10 02:33:18 följande:
    Jag satt nyligen i fängelse för första gången och är chockad över hur illa ställt det är med våra fängelser. Folk som inte får sin medicin, vakter som brottar ner intagna för ingenting och ingen kunskap om funktionshinder. Läs gärna mer här:
    Vad tycker ni? Ska det va så här? Har ni egna erfarenheter? 
    Enkla svaret. Fängelse är ett straff inte en belöning.

    Gillade du det inte? Sluta bryta mot lagen så slipper du hamna där igen!
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • ToToTo
    katthult skrev 2018-02-10 02:42:22 följande:

    Antar att du aldrig har suttit i fängelse.


    Nej, det har jag inte. Jag har inte begått brott. Har däremot blivit utsatt för brott. I min mening utdöms alldeles för få och för lindriga straff, och alldeles för många oskyldiga offras till de kriminella.

    För min del kunde fängelserna gärna vara som i Bangkok.
  • Freijah

    Lustigt, jag har känt en hel del som suttit inne, både för småsaker såväl som för mord, och enligt dom är fängelse något positivt, ett ställe att knyta kontakter och slappa ett tag typ.

    Men det beror kanske på hur känslig man är.

  • katthult
    Tow2Mater skrev 2018-02-10 03:02:21 följande:

    Vet du, du har ju en enkel lösning; håll lagarna så du inte hamnar i fängelse. Hur låter det?


    Kaj Linna.
  • katthult
    Coccolina skrev 2018-02-10 03:16:19 följande:
    Enkla svaret. Fängelse är ett straff inte en belöning.

    Gillade du det inte? Sluta bryta mot lagen så slipper du hamna där igen!
    Även om det hade funnits bra fängelser vill man ju inte vara frihetsberövad. Varför skulle man vilja vara det?
Svar på tråden Svenska fängelser är värre än man tror!