• SweetBabe26

    Vad kan jag göra?

    Blev opererad i måndags där dom tog bort gallblåsan och jag har 2 olika mediciner som hjälper mig mot min värk/smärta nu är det så att jag redan i onsdags försökte få tag på min läkare på vc för hon måste förnya mitt recept på spasmofen supp och oxy då dom tar slut imorgon och har ett uttag kvar på spasmofen men den kan jag inte hämta förän måndag. Har försökt få henne att ändra receptet så jag kan hämta ut fler än 2 paket i taget eftersom jag inte har bil eller körkort å bor en bit ifrån närmaste apotek så måste jag alltid beställa hem spasmofen till apoteket oxå å då tar det en dag innan jag kan hämta ut dom. Är väldigt jobbigt att behöva ta sej till apoteket flera dagar i veckan :/ förklarat detta för min läkare att det fungerar inte det ända hon gjort är att förnya receptet 2-4 uttag 2 paket. Har även skrivit till min kirurg som opererat mig om han kan hjälpa mig fixa detta å även förnya mitt recept men inte fått något svar från honom. Måste verkligen ha dessa mediciner för annars har jag oerhört ont å även på natten :( hur kan jag göra nu? Det är ju helg men det måste ju gå att ordna på något sätt? :/ tips å råd Tack.

  • Svar på tråden Vad kan jag göra?
  • Långbenopluto
    SweetBabe26 skrev 2018-02-10 16:53:00 följande:
    Men hur kan dom hjälpa mig? :)
    Dom kan kontakta en läkare som gör bedömningen om ev. medicinering.
  • SweetBabe26
    Salmiakk skrev 2018-02-10 17:51:58 följande:

    Dom kan kontakta en läkare som gör bedömningen om ev. medicinering.


    Provar det nu å ser om dom vill hjälpa mig, vill dom inte hjälpa mig får jag stå ut :/ annars vet jag inte hur jag ska kunna få nytt recept idag
  • SweetBabe26
    Salmiakk skrev 2018-02-11 15:08:38 följande:

    Fick du nån hjälp?


    Nej tyvärr inte för linjen bröts när jag var på plats 7 å hade väntat i 20 min :/ just nu har jag fått symtom för att jag inte kunnat ta spasmofen. Ont i kroppen, svettningar,fryser, trött, vad kan man få för symtom om man inte får i sig spasmofen?

    Ska in till apoteket sen å hämta ut den för har ett recept kvar så hoppas att det lugnar sig lite sen. Vet att det inte är bra att sluta med den tvärt :/
  • Anonym (öh)
    SweetBabe26 skrev 2018-02-12 09:33:34 följande:
    Nej tyvärr inte för linjen bröts när jag var på plats 7 å hade väntat i 20 min :/ just nu har jag fått symtom för att jag inte kunnat ta spasmofen. Ont i kroppen, svettningar,fryser, trött, vad kan man få för symtom om man inte får i sig spasmofen?

    Ska in till apoteket sen å hämta ut den för har ett recept kvar så hoppas att det lugnar sig lite sen. Vet att det inte är bra att sluta med den tvärt :/
    Det är väl klart att du kan sluta med medicinen tvärt när du bara ätit den en vecka. 
  • SweetBabe26
    Anonym (öh) skrev 2018-02-12 11:12:01 följande:

    Det är väl klart att du kan sluta med medicinen tvärt när du bara ätit den en vecka. 


    Har haft spasmofen i ca 3 mån å jag mådde jätte dåligt igår men innan idag var det hemskt så visst är det så att jag har fått symtom av att jag inte kunde ta medicinen :/
  • Anonym (öh)
    SweetBabe26 skrev 2018-02-12 15:33:24 följande:

    Har haft spasmofen i ca 3 mån å jag mådde jätte dåligt igår men innan idag var det hemskt så visst är det så att jag har fått symtom av att jag inte kunde ta medicinen :/


    Så skrev du inte i din förra tråd.
  • Anonym (öh)
    Anonym (öh) skrev 2018-02-12 15:57:26 följande:

    Så skrev du inte i din förra tråd.


    I trådamstarten menar jag.
Svar på tråden Vad kan jag göra?