• Anzil

    Filmstund med gäng kompisar - Fråga om man får ta med sig två kompisar?

    Hej!

    Ibland blir jag osäker vad som kan vara okej att fråga och inte fråga.

    Jag har blivit inbjuden på en filmstund, och skulle jättegärna vilja ta med mig två kompisar, eller åtminstone en av de till filmstunden.

    Denna grupp kompisar som jag skall se på film med, är helt underbara vänner för mig. Och jag känner två utomstående som är ensammare än den andra. Och det skulle göra mig så glad om de kom in i min kompisgäng. Så jag skulle gärna vilja att de kommer.

    Men är det ens överhuvudtaget okej att fråga om jag får ta med mig mina två vänner till filmstunden?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Filmstund med gäng kompisar - Fråga om man får ta med sig två kompisar?
  • Meriall

    Hur många ska vara med på filmstunden? Jag tycker det spelar roll. En kompis är nog alltid okej men är ni bara typ tre är det lite annorlunda om du tar med två st. Är ni fler är det mer ok. Och beroende på hur stort det är där ni ska vara och så.

  • Anzil
    Meriall skrev 2018-02-10 12:20:45 följande:

    Hur många ska vara med på filmstunden? Jag tycker det spelar roll. En kompis är nog alltid okej men är ni bara typ tre är det lite annorlunda om du tar med två st. Är ni fler är det mer ok. Och beroende på hur stort det är där ni ska vara och så.


    Jaha!

    Jag trodde det skulle vara tvärtom. Ju större grupp vi är, desto mindre okej att ta med två kompisar. Eftersom det blir ju mindre plats.

    Hmm..Det där med utrymme sa du något intressant.

    Man kanske kan fråga om det får plats med två kompisar, som är okända för ägaren av huset.

    Men att ens fråga, skulle det vara fräckt eller bryta någon social-norm eller liknade. Liksom, något som man bör räkna ut själv?
Svar på tråden Filmstund med gäng kompisar - Fråga om man får ta med sig två kompisar?