• Anonym (ts)

    När PK familjen äntrar krogen....

    ..... får vi vanliga dödliga fly fältet!

    SUCK!

  • Svar på tråden När PK familjen äntrar krogen....
  • Thomas49

    Säg ut dom att dom gott fel. Kebaben ligger på hörnet. (men undvik ordet ligger)

    Alkohol utesluter muslimer och är deskriminerande

  • Anonym (.)(.)

    Detta kan ha varit den mest intetsägande trådstarten någonsin. Vad menar du och varför kan ni inte samexistera på krogen?
    Menar du också att PK-familjer är odödliga?

  • Anonym (ts)

    Det jag menar är att under ca 2 timmars tid har vi stått ut med en sjövild unge som låter KONSTANT och förakdrarna tycker bara det är sååååå gulligt.

    Har själv barn men hade ALDRIG låtit mitt barn härja fritt på det sättet.

    Nu har både jag och mannen huvudvärk pga dessa slappa föräldrar som inte håller koll på sin lilla odrägliga telning.

  • Anonym (.)(.)
    Anonym (ts) skrev 2018-02-10 14:50:28 följande:

    Det jag menar är att under ca 2 timmars tid har vi stått ut med en sjövild unge som låter KONSTANT och förakdrarna tycker bara det är sååååå gulligt.

    Har själv barn men hade ALDRIG låtit mitt barn härja fritt på det sättet.

    Nu har både jag och mannen huvudvärk pga dessa slappa föräldrar som inte håller koll på sin lilla odrägliga telning.


    och det här ville du att vi skulle utläsa från din trådstart?

    annars håller jag med dig, håll styr på ungarna när ni är på lokal.
  • Uteliggarn

    Du har missförstått vad PK betyder. Därför blir din trådstart ganska obegriplig.

    "Politisk korrekthet, alternativt PK, är en nedsättande beteckning på en inställning där man är överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar och att följa den dominerande trenden i samhällsdebatten.

    Mer specifikt i västvärlden idag menas med begreppet "politisk korrekthet" vanligen en strävan att undvika att på ett sätt som kan uppfattas som negativt särskilja människor utifrån kön, etnicitet, kultur, sexuell läggning, religiös tro, ideologisk uppfattning, funktionsnedsättning, ålder, med mera."

    Skriver någon på Wikipedia och det stämmer bra med hur jag uppfattar uttrycket.

  • Anonym (ts)
    Uteliggarn skrev 2018-02-10 14:57:06 följande:

    Du har missförstått vad PK betyder. Därför blir din trådstart ganska obegriplig.

    "Politisk korrekthet, alternativt PK, är en nedsättande beteckning på en inställning där man är överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar och att följa den dominerande trenden i samhällsdebatten.

    Mer specifikt i västvärlden idag menas med begreppet "politisk korrekthet" vanligen en strävan att undvika att på ett sätt som kan uppfattas som negativt särskilja människor utifrån kön, etnicitet, kultur, sexuell läggning, religiös tro, ideologisk uppfattning, funktionsnedsättning, ålder, med mera."

    Skriver någon på Wikipedia och det stämmer bra med hur jag uppfattar uttrycket.


    PK handlar inte BARA om politik, det är du som missförstått. Det handlar även om en livsstil. De värderingar man har fått genom skola, föräldrar, samhället i övrigt gör att barn idag får en fri uppfostran att själva bestämma och det skadar både dem själva och samhället i stort.
  • Uteliggarn
    Anonym (ts) skrev 2018-02-10 15:09:15 följande:

    PK handlar inte BARA om politik, det är du som missförstått. Det handlar även om en livsstil. De värderingar man har fått genom skola, föräldrar, samhället i övrigt gör att barn idag får en fri uppfostran att själva bestämma och det skadar både dem själva och samhället i stort.


    Det stod också "den rådande trenden i samhällsdebatten". Jag har aldrig stött på attityden att barn ska få göra vad de vill. Var har du mött det?
  • Anonym (***)
    Anonym (ts) skrev 2018-02-10 14:50:28 följande:

    Det jag menar är att under ca 2 timmars tid har vi stått ut med en sjövild unge som låter KONSTANT och förakdrarna tycker bara det är sååååå gulligt.

    Har själv barn men hade ALDRIG låtit mitt barn härja fritt på det sättet.

    Nu har både jag och mannen huvudvärk pga dessa slappa föräldrar som inte håller koll på sin lilla odrägliga telning.


    Vad sa föräldrarna när ni klagade? 

    Varför stannar man i två timmar när man inte trivs?
  • Anonym (***)
    Anonym (ts) skrev 2018-02-10 15:09:15 följande:
    PK handlar inte BARA om politik, det är du som missförstått. Det handlar även om en livsstil. De värderingar man har fått genom skola, föräldrar, samhället i övrigt gör att barn idag får en fri uppfostran att själva bestämma och det skadar både dem själva och samhället i stort.
    Det är inte PK att låta barnen härja fritt på restauranger.

    Däremot är det väl ganska PK att stanna kvar i två timmar fast man inte trivs. Svensken i ett nötskal, vågar inte säga till, och har inte initiativ nog att gå...
Svar på tråden När PK familjen äntrar krogen....