• Äldre 10 Feb 18:07
    11129 visningar
    2 svar
    2
    11129

    Skonsam hårvård - byta tips?

    Hej! Har nyligen startat både blogg och instagram om min hårresa. Har börjat lära mig ta hand om mitt lockiga år efter år av misshandel med värme, kemikalier och helt fel produkter. Skillnaden som skett på endast ett år är helt otrolig! Har nördat ner mig lite i detta, men det är så kul! Frisörer som alltid skällt på mig pga mitt hår har varit katastrof, tror mig inte när jag berättar hur länge sedan det var jag klippte mig Glad 

    Vill gärna hitta lite likasinnade att byta erfarenheter och olika tips med. Finns det någon som är lika besatt av detta som jag? Drömmer

    blogg: nouw.com/mammakrull
    instagram: @mammakrullblogg

  • Svar på tråden Skonsam hårvård - byta tips?
  • Äldre 17 Mar 00:08
    #1

    The Body Shops banana, fuji green tea, och strawberry balsam. Alla tre doftar, enligt mig, otroligt gott. Funkar strålande som leave in också, tycker jag. 
    Behöver du fukt så är Matrix Biolage Hydrasource mask super, behöver du en liten extra kick så är The Body Shops banana hair mask underbar (tycker även denna doftar otroligt gott). 

    Kör du på balsammetoden så är det lugnt, alla ovanstående godkända för det Glad
    Kul att höra att du hittat din grej och att du drar nytta av dina lockar. Själv har jag lockar i grunden men de gillade väl inte min hårlängd så tyvärr återstår nu bara vågor. 

  • Äldre 18 Mar 07:13
    #2

    Mitt frissiga hår blev bättre när jag bytte till ett schampo från hälsokosten. Nu behöver jag inte tvätta det lika ofta, innan blev det snabbt fett i hårbotten. Sen kör jag inpackning varannan tvätt.

Svar på tråden Skonsam hårvård - byta tips?