• Svar på tråden Borde inte OS vara på SVT. Vad tycker ni?
  • carlssonanna

    Jo verkligen så mycket skattepengar som vi lägger på på truppen + alla pengar som lagts från att de blev de träna så tycker jag vi borde på se OS i Svt.

  • Tecum

    Jo absolut! Då hade man sluppit reklambreaken som blir mer och mer irriterande ju längre OS håller på. Reklamkanalerna har inte det som krävs för att tillhandahålla fullödiga sportsändningar. OS är en riksangelägenhet som alla medborgare borde få tillgång till och ska inte få tas om hand av kommersiella kanaler.

  • Aniiee

    Inte för att jag bryr mig egentligen, en om det är NÅGOT sportevent som borde visas på SVT så är det OS.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • riboflavin

    Jo, men det är svårt för en så liten aktör som Svt att kämpa om sändningsrättigheterna.

    Discovery har betalat 12 miljarder för sändningsrättigheterna i Europa fram till 2024, avgiftsfinansierad public service kan inte ens lägga intressanta bud dessvärre.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Orättvist)

    Svenska folket borde få bestämma och det borde inte vara tvbolaget som betalar mest som får tv-rättigheterna.

    Eller om Direktdemokraterna kommer in i riksdagen borde folket få rösta om frågan.

    Det finns en hel del personer som inte har råd med eurosport och kanske kanal5 och därför borde svt få det plus att man betalar ju redan tvlincensen( de flesta som gör det)

  • Vattumankillen

    Har varit tal om att man ska lagstifta om olika evenemang som måste gå på public tv.

    Det finns andra länder som har att OS måste gå på deras public tv.

  • riboflavin
    Anonym (Orättvist) skrev 2018-02-10 20:01:00 följande:

    Svenska folket borde få bestämma och det borde inte vara tvbolaget som betalar mest som får tv-rättigheterna.

    Eller om Direktdemokraterna kommer in i riksdagen borde folket få rösta om frågan.

    Det finns en hel del personer som inte har råd med eurosport och kanske kanal5 och därför borde svt få det plus att man betalar ju redan tvlincensen( de flesta som gör det)


    OBS är ett internationellt bolag som har rätt att sälja rättigheterna till högstbjudande, större internationella reklamfinansierade bolag har såklart råd att lägga mer pengar. Staten kan inte göra ett skit, oavsett vilka som sitter i regeringsposition.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (lite salt)

    Nej. Är man intresserad av idrott kan man skaffa kanalen själv. Jag vill inte sponsra andras specialintressen.

Svar på tråden Borde inte OS vara på SVT. Vad tycker ni?