• Anonym (TS)

    Hjärtfel eller nerv i kläm?

    Hej,

    Har under flera år haft problem med hjärtklappningar som kommer och går.

    Började sedan efter att ha tagit upp träningen på nytt få mycket hjärtklappningar och en otrolig värk i vänster arm ganska snart inpå efter träningspassen(både styrka och rena konditionspass) och slutade i att jag tränade allt mindre och mindre, och det blev med det bättre.

    Har på senare tid (ca 2 år senare) börjat känna att jag måste hugga tag i träningen igen, och hade helt förträngt detta vid det här laget. Sagt och gjort gav jag mig ut på en ordentlig runda och som ett brev på posten var eländet tillbaka och påminde mig om varför jag slutade sist.

    Har varit till läkare om hjärtklappningarna, som tydligen är normalt att ha.

    Finns det någon därute som känner igen sig i detta?

  • Svar på tråden Hjärtfel eller nerv i kläm?
  • Anonym (blomman)

    Hjärtklappning kan vara helt ofarligt. Det som har hjälpt mig är att stressa ner och ta magnesiumtillskott dagligen. Det har kommit i perioder som har varit stressiga och då har ovanstående hjälpt.

  • Anonym (TS)

    Tack blomman för svar och tipsen, jag får testa det där med magnesium.

    Och sen får jag nog vackert gilla läget med att de kommer lite då och då, men har ändå väldigt svårt att acceptera att det skulle vara normalt att de blir 20 resor värre just efter träningen samt den ihärdiga värken i armen.. eller får du också så när träning?

    Jag har ju inte haft så hela livet, men skulle det kunna bero på något så simpelt som dålig kondition?

Svar på tråden Hjärtfel eller nerv i kläm?