• Robi123

    4 månaders med långvarig hosta efter förkylning

    Hej alla föräldrar

    Min lille bebis som fyller 4 månader den 18/2 frisknar inte :( . Det kom som en vanlig förkylning och ledde till allt jobbigare nästäppa och slem. Sedan kom hostan efter c:a 1 vecka. Nu har Der gått 4 veckor och är inne på vecka 5. Men han hostar och är ständigt täppt i näsgångarna. Jag orkar inte se hobom lidanmer :,(.

    Jag var hos läkaren som sa att det kanske ger med sig snart och behöver inte vara något allvarligt men att jag ska spola näsan och suga ut slem så att han ska orka amma. Till slut sa hon om han hostar mer och börjar kiknar vilket hon hade svårt o avgöra då så ska jag söka vård igen. Hon gjorde mig orolig om det nu är kikhosta han har. Jag är vaken alla nätter o ser så att han ska fortsätta andas ordentligt. Jag tror han gör det men lite täppt då. Hans hosta låter som slemhosta som mer kommer från lungorna om ni förstår. Han är feberfri.

    Vad ska jag göra? Någon mer som har ett barn i liknande tillstånd? Ska jag söka akut igen och låta dem ta prover, hon läkaren tog inga prover. Inte för RS heller.

    Mvh

  • Svar på tråden 4 månaders med långvarig hosta efter förkylning
  • legomum

    Har ditt barn kikhosta så hostar barnet tills h'n tappar andan.
    Om du är osäker så skulle jag spontant säga att ditt barn inte har kikhosta.

    Men ditt barn kanske behöver inhaleras. Fråga läkaren

Svar på tråden 4 månaders med långvarig hosta efter förkylning