• Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Feb 12:26
    1353 visningar
    2 svar
    2
    1353

    Rädd för min chef

    Jag jobbar i ett typiskt kvinnoyrken och har kandidatexamen. Jag har haft ett jobb sedan examen och den chef jag har nu utsätter mig för tyst mobbing.

    Hon kan säga att jag inte är mer kompetent för min utbildning (utan att jag bett om åsikt), dra ut flera månader på att skriva på kontrakt osv. När jag var gravid sa hon:"Ångrar du dig inte nu när du blev gravid och inte har en far till barnet" Hon pressade mig extra hårt mot slutet medan jag var gravid och vägrade lyssna på min vädjan om att ta det lugnare. Hände massa tråkiga saker som jag inte vill gå in på. Nu vill jag byta jobb och hon har sagt till mig vad hon ska säga till den nya arbetsgivaren om jag uppger henne som referens. Hon kommer att säga att jag inte förtjänar högre lön, då jag uppgav det som ett skäl till varför jag vill byta jobb.

    Det finns inte mycket jag kan göra för ingen skulle tro mig om jag berättade om hennes beteende mot mig. Hon kallar sig feminist men beter sig som raka motsatsen. Vart finns systraskapet? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Rädd för min chef
  • Äldre 11 Feb 13:09
    #1

    Använd en kollega som referens.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 13:14
    #2
    Bwkdoocjjwj skrev 2018-02-11 13:09:27 följande:

    Använd en kollega som referens.


    Det kommer jag att göra men oftast när man hoppar på ett nytt jobb så vill de ha provanställning. Min bransch är liten och jag litar inte på att min chef. En blivande arbetsgivare kan också ringa upp den gamla chefen
Svar på tråden Rädd för min chef