• Anonym (Gravid)

    Jag har fått SKÄGG !!

    För några veckor sedan började jag få väldigt många kraftiga svarta snabbväxande hår på hakan.

    Jag kan plocka cirka 30 hår med rötter på morgonen och på kvällen är de redan tillbaka!

    Hur är det för andra gravida kvinnor? Jag är i trimester två.

    Är skägget här för att stanna?

  • Svar på tråden Jag har fått SKÄGG !!
  • Anonym (Raggarsträng)

    Jag har fått världens raggarsträng, och nu är magen så stor att jag inte orkar bry mig att ta bort det Skrattande 


    Men det kommer nog att försvinna, min mamma har haft skäggstrån när hon var gravid och det försvann efter graviditeten. 

  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Raggarsträng) skrev 2018-02-23 16:27:29 följande:

    Jag har fått världens raggarsträng, och nu är magen så stor att jag inte orkar bry mig att ta bort det  

    Men det kommer nog att försvinna, min mamma har haft skäggstrån när hon var gravid och det försvann efter graviditeten. 


    Det låter betryggande att det försvinner.

    Jag har också fått hår på magen. Tar du bort det innan du går till BM?

    Jag glömde ta bort det sist men hon varken tittade eller sa något.
  • Anonym (Raggarsträng)

    Nä jag har låtit det varit =P


    Min bm har aldrig brytt sig om det.

  • silhuett
    Anonym (Raggarsträng) skrev 2018-02-23 16:27:29 följande:

    Jag har fått världens raggarsträng, och nu är magen så stor att jag inte orkar bry mig att ta bort det  

    Men det kommer nog att försvinna, min mamma har haft skäggstrån när hon var gravid och det försvann efter graviditeten. 


    Jag fick raggarsträng vid graviditet också, men den försvann inte emellan utan blev snarare större för varje graviditet.. får nog leva med den om jag inte tar bort det med laser.
  • SysterY
    Anonym (Gravid) skrev 2018-02-23 16:34:01 följande:

    Det låter betryggande att det försvinner.

    Jag har också fått hår på magen. Tar du bort det innan du går till BM?

    Jag glömde ta bort det sist men hon varken tittade eller sa något.


    Det är vanligt att man får mer hår under graviditeten. Oftast försvinner det av sig själv. Har med hormonerna i kroppen att göra.

    Varför skulle BM bry sig? Rakar ni er där nere med innan ni går till BM?
  • SofieJ

    Jag hade lite skägg redan innan graviditeten. Hoppas att de försvinner när jag fött hahaha :D

  • Anonym (Gravid)
    silhuett skrev 2018-02-24 00:32:19 följande:

    Jag fick raggarsträng vid graviditet också, men den försvann inte emellan utan blev snarare större för varje graviditet.. får nog leva med den om jag inte tar bort det med laser.


    Hur "sköter" du den?

    Låter den vara eller ansar du eller nåt annat?
  • silhuett
    Anonym (Gravid) skrev 2018-02-24 01:00:52 följande:

    Hur "sköter" du den?

    Låter den vara eller ansar du eller nåt annat?


    För några år sen kunde jag plocka håren med pincett, men nu är det lite väl många hårstrån.. Rakar ibland när det börjar bli lite väl långa hårstrån (vissa kan bli upp till 5 cm). Men jag orkar sällan bry mig om "generande" hårväxt, brukar inte raka benen regelbundet heller..
Svar på tråden Jag har fått SKÄGG !!