• orkarintelevaaaa

    Jourfamiljen hotar mig??

    Hej! Jag är en tjej på 13 år. Jag bor just nu i en jourfamilj, gjort det i ungefär 2-3 veckor. Jag har blivit ''hotad'' av mina jourföräldrar. Därför har jag några frågor angående vad mina jourföräldrar får göra och inte får göra!

    Jo, det är så att jag röker och jag vet att det är dåligt för mig o jag bara är 13 år. Mina jourföräldrar såg mig röka en dag när jag skulle ''ut på promenad''. När jag kom hem så blev min jourmamma jätte upprörd och började skälla ut mig om hur hon hade rökt i 40 år och nu bara har en lunga osv.. Efter det så sa hon att hon skulle gå igenom/rota i hela mitt rum varje dag och kolla i min jacka när jag kommit hem ifrån skolan för att se om hon hittar något?! Hon tror att jag döljer något inte bara rökningen, men får hon göra så?? Jag sa att jag kände mig kränkt och då blev hon arg och sa att hon hade all rätt att göra det eftersom att det är hennes hus. Får jourföräldrar rota igenom ens saker fastän man säger att man känner sig kränkt och blir ledsen?? Behöver verkligen svar.. Känner mig så sjukt ledsen just nuuuu

  • Svar på tråden Jourfamiljen hotar mig??
  • Anonym (123)

    Ja det får dom. Och nej dom hotade dig inte.

    Att du blir "kränkt och ledsen" är inte relevant. Vet du inte att alla är kränkta och ledsna idag?

  • John22

    Du blev inte hotad, sluta hitta på. Bra att de tar ansvar och säkerställer att du inte håller på med skit som rökning.

    Att du blir kränkt är helt irrelevant. Man kan inte gå genom livet och säga att man är kränkt så fort man inte håller med om något, och tro att det ska leda till att det upphör.

    Ta ditt ansvar, sluta röka och sluta var en barnrumpa så ska du se att du blir behandlad därefter.

  • orkarintelevaaaa
    gerland skrev 2018-02-11 17:03:40 följande:

    Låter bra, hoppas dom lägger upp dig på knä och ge dig en omgång med bältet ,stryk är bästa medicinen mot dumma kränka ungar


    oj, piska mig då :((
  • Coccolina

    Du är ett barn och har som ett sånt fått regler att följa. Jourfamiljen är ansvarsfull och ser till att reglerna efterlevs. Var glad att de bryr sig om dig! En dag kommer du vara tacksam för hjälpen och stödet.


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Nina)

    Förstår att du kan känna dig kränkt och orättvist behandlad för att det inte är din biologiska familj du är hos utan främmande personer. Men det är deras skyldighet att se till ditt bästa och rökningen vet du ju är ingen bra eller hur?

    De går igenom dina saker för att de måste. Om det händer dig någonting så kommer din jourfamilj stå tillsvars och då frågar dom jourfamiljen att visste ni inte att hon gjorde det här? Exempel

    Så länge de inte slå dig. Försök att acceptera att de måste ha koll på dig. Lyssna på dom. Det är inte för alltid som du kommer att vara där. Bara en tid!

Svar på tråden Jourfamiljen hotar mig??