• Äldre 11 Feb 18:59
    1675 visningar
    1 svar
    1
    1675

    Vägrar komma till banken

    Hej,

    Jag fick hastigt lämna en 3-årig relation efter psykisk misshandel och kontroll. När jag flyttade in i hans radhus tog jag över hälften av lånet. Istället skulle han skicka in ett gåvobrev. Detta gjordes aldrig, trots att jag betalat jurist för detta. Han skrev aldrig under. Detta var ett ständigt bråk vi hade. Han menade på att det bara var ett papper och att han aldrig skulle lura mig...

    Jag förstod att detta var ett sätt att hålla mig kvar. Men det blev olidligt och jag flyttade. Då började kampen att bli fri från lånen. Han lovade banken att sälja, för han har inte råd att bo själv. Tre månader fick han av banken. Han sålde inte. Däremot skaffade han sig en inneboende så han skulle ha råd med huset. Banken vet hela situationen. De försöker hjälpa mig och har gått med på att låta han själv stå på lånen eftersom det är så lite belånat mot för husets värde. Problemet är att han vägrar skriva under papper och komma till banken. Sen i november har de ringt och tre möten har han inte dykt upp. Nu har bankchefen tom skrivit brev till han att han måste infinna sig på möte. Men han lyser med sin frånvaro. Problemet är också att jag behöver ta ett lån för att lösa en vinstskatt. Jag fick ta av den för att kunna flytta, köpa möbler etc. jag får inget lån. Min bil har gått sönder. Har inte råd att laga den. Jag vet att jag aldrig kommer få det jag lagt in i huset eller så. Men jag vill bara bli fri från lånet. Jag vill bli fri från han. Just nu måste jag bråka med han och han gör mig ständigt påmind om att jag ska sitta tyst och inte kräva något och vara glad så länge han betalar. Jag orkar snart inte mer. Jag blir skuldsatt. Jag blir fortfarande styrd av honom och jag kan knappt ta hand om min 10 åriga dotter för jag är så slut mentalt.

    Hur gör jag för att få han att skriva under? Kan banken ha delgivningsmän? Kan man polisanmäla detta för det borde ju inte vara lagligt att göra som han????? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Vägrar komma till banken
  • Anonym (Fire, walk with me)
    Äldre 11 Feb 20:03
    #1

    Du har tyvärr gjort bort dig när du inte såg till att du fick papper på bostadsdelen du äger samma dag som du tog på dig lånen. Man får inte vara så naiv, helt enkelt.

    Det enda som är säkert när man har en fiende är att man ska slå där det gör ont, och det kan variera vad det är. Tänk efter vad hans svaghet är och angrip den punkten.

Svar på tråden Vägrar komma till banken