• CommonSense

    RFSUs ÄL-test dåliga erfarenheter?

    Jag försöker ta reda på när jag har ägglossningar och hade köpt en uppsjö av RFSUs ägglossningstest-stickor. Nu har jag testat en till två gånger om dagen under en månad och fått min mens som vanligt efter 24 dagar. Men det blev aldrig något positivt utslag på teststickorna?!

    Jag undrar om det är någon annan som har haft problem med RFSU-stickorna? 

    Jag förstår att det kan vara så att jag inte hade någon ägglossning just den här månaden men är lite i valet och kvalet om jag ska testa mig ytterligare en månad med RFSUs stickor eller om jag ska köpa ett annat märke.


     

  • Svar på tråden RFSUs ÄL-test dåliga erfarenheter?
  • Jag är bara jag

    Äl-tester funkar inte på alla och dessutom har vissa så kort stegring att de måste testa 2 ggr per dag för att inte missa. Brukar du ha runt 24 dagars cykler har du äl runt dag 10 och behöver inte testa.

  • Anonym (Anonym)

    Använde dessa stickor nu precis i veckan, fick negativt utom igår fm då jag fick svaaagt teststreck som enligt beskrivningen är detsamma som negativt men jag blev misstänksam och testade med ett annat test och då fick jag starkt positivt.

  • CommonSense
    Anonym (Anonym) skrev 2018-02-11 20:24:04 följande:

    Använde dessa stickor nu precis i veckan, fick negativt utom igår fm då jag fick svaaagt teststreck som enligt beskrivningen är detsamma som negativt men jag blev misstänksam och testade med ett annat test och då fick jag starkt positivt.


    Intressant! Vilket märke bytte du till?
  • Anonym (Anonym)

    Apotek hjärtats egna, men de kan ju å andra sidan också vara missvisande. Får väl se om ett par veckor.

Svar på tråden RFSUs ÄL-test dåliga erfarenheter?