• Anonym (VVV)

    Hur luktar en billig parfym?

    Vad får dig att tycka att en parfym luktar billigt? Det är ju typ det värsta man kan råka ut för att ha en parfym som luktar billigt så hur undviker man det förutom att köpa den för 29,90 kr på mataffären?

  • Svar på tråden Hur luktar en billig parfym?
  • SofieJ

    Och syntetiskt. En fin parfym kan du ofta urskilja doftnoter. Tycker en parfym som bara luktar "parfym", luktar billigt.

  • Mascaraklumpar

    Jag har aldrig reagerat över att en person luktat billig parfym, däremot tycker jag att parfymerna som finns på rusta och liknande ställen, om man luktar direkt på dem, doftar väldigt mycket alkohol jämfört med märkesparfymer (men det är möjligt att alkoholen dunstar efter några minuter om man har den på sig och att de börjar lukta gott då, det vet jag faktiskt inte). Det jag har reagerat på, däremot, är att en del personer har alldeles för mycket parmym på sig.

  • Anonym (VVV)

    Kan märkesparfymer från en femhundring eller mer lukta "billig parfym" också?

    Håller med om att det är vidrigt när folk stinker parfym på långa vägar eller har en hel kakafoni av hårspray, parfym, sköljmedel, hudkräm med mera.

  • Anonym (parfymälskare)

    De luktar ofta för syntetiskt, fruktigt, sött och påträngande utan att ha en själ. De är också snarlika andra och har inget som särskiljer dem från andra exklusivare kopior.

    En dyr parfym kan vara överväldigande och lukta starkt men är suggestiv , något man vill sugas in i där alla de olika noterna utvecklar sig i en sensuell doftcoctail, som sen stannar den kvar länge.

  • SofieJ
    Anonym (VVV) skrev 2018-02-11 23:07:20 följande:

    Kan märkesparfymer från en femhundring eller mer lukta "billig parfym" också?

    Håller med om att det är vidrigt när folk stinker parfym på långa vägar eller har en hel kakafoni av hårspray, parfym, sköljmedel, hudkräm med mera.


    Ja, jag tycker att det finns dyra parfymer som luktar billigt. Vad är du ute efter? Vi kan kanske ge förslag? Annars kan de garanterat hjälpa till i affären.
  • Anonym (parfymälskare)
    SofieJ skrev 2018-02-11 23:15:30 följande:
    Ja, jag tycker att det finns dyra parfymer som luktar billigt. Vad är du ute efter? Vi kan kanske ge förslag? Annars kan de garanterat hjälpa till i affären.
    Ja de kan de absolut. Eller iallafall inte så bra och lyckat. Många parfymer har inget som sticker ut och gör dem unika. Ska man ha riktigt bra parfymer ska man satsa på eau de parfum istället för eau de toilette som innehåller mer alkohol
    och då hamnat man över tusenlappen för de billigare. Chanel t ex är exklusiva, likaså Guerlain.
  • Anonym (VVV)

    Jag är inte ute efter så mycket mer än att få reda på vad man menar när man säger att någon luktar billig parfym och förstås undvika att råka ha en sån själv. Tungan ute Är Versace i EDP en exklusiv parfym? Är Chanel en vanlig parfym som många har? Dior?

Svar på tråden Hur luktar en billig parfym?