• Äldre 11 Feb 23:27
    8951 visningar
    69 svar
    69
    8951

    Vi som har barnlängtan <3

    Hej tänkte vi som kämpar för att få en liten som precis börjat eller har hållt på ett tag. Tänkte vi kunde peppa varandra och följas åt under tiden och prata om tester m.m

    Vi som vill planera innan man blir gravid som tex fixa bebis kläder barnvagnar m.m

    Lite information om mig

    Jag och min man har varit ihop i 6 år nu och snart vart gifta i 4år och vi har alltid pratat om barn sen vi träffades men min man har velat vänta då me tanke på så mycket vi hade runtomkring oss.

    Nu förra året 10/11-2017 tog jag ut min p stav och vi har försökt sen dess. Jag fick efterbörden några dagar efter uttaget fick kramper i livmodern osv min kropp höll redan på med omställningen efter lång tid med preventivmedel. Jag hade mitt först äl test posetivt 22 dec sen blev den oregelbunden och nu i feb fick ja posetivt igen efter mycket negativt.

    Nu hoppas vi att de tar sig denna gång men vet att de kan ta 1-3 mån efter uttag innan kroppen återställer sig sen kanske 6 mån till 1 år innan men kan ta kortare tid med att bli gravid.

    Jag har vart gravid en gång tidigare år 2009-2010 men slutade tyvärr olyckligt då den pojkvännen jag var ihop med var inte redo helt plötsligt och hans mamma var inte alls snäll emot mig när hon väl fick reda om att vi väntade barn då trodde barnmorskan att vi var i vecka 7 men gjorde ett ultraljud några dagar senare minns inte exakt men då visade de sig att jag var i vecka 11+3 ja blev helt paff men överlycklig hade då ev haft ett missfall och tog runt 6 mån bli gravid så ja hade absolut ingen aning just då. När jag var i vecka 14+3 så blev de problem med pojkvännen då hans mamma vände honom helt emot mig och sen fick min familj/skäkt reda på att jag var gravid och de sa direkt gör avort vi kommer inte stödja dig vi har redan gjort vårat ungefär sen hade jag väldigt mycket påtryckningar på alla håll till slut orkade jag inte stå emot längre och alla fick som de ville ja gjorde abort i vecka 17+3 den känslan och besvikelse vart väldigt jobbigt detta var 2 sept 2010 med aborten min familj stöttade mig aldrig efteråt och gav mig dåligt samvete.

    Jag har ingen kontakt med mina föräldrar någon mer som känner sig ensam eller har dålig kontakt med familj/släkt?

    Men sen jag träffade min man 2012 så har jag haft jätte mycket stöd och han har alltid funnits för mug ställer alltid upp och de känns rätt med honom och nu när vi vart ihop så länge och äntligen kommit så lång till och försöka så har ja bestämt att inte berätta för någon i min släkt osv endast nära vänner man litar på.

    Tänkte skapa denna tråd för oss som har både lätt och svårt runtomkring oss våra funderingar innan graviditeten, hur man mår, känslan om man redan är gravid eller inte gravid.

    Berätta gärna om eran historia även resan till där ni är idag

  • Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3
  • Äldre 11 Feb 23:42
    #1

    Nu har jag ju redan en liten 1,5 åring här hemma men längtar efter fler.

    För oss tog det fem år av försök ( 3 ivf omgångar) men slutade med en spontan graviditet.

    Han är vårat mirakel. Tror tyvärr inte vi får fler, är så enormt tacksam för att vi fick våran son. Och får vi inte fler så är jag ändå lycklig över honom.

    Men längtan finns där ändå...

  • Äldre 12 Feb 02:20
    #2
    ilovebamse skrev 2018-02-11 23:42:10 följande:

    Nu har jag ju redan en liten 1,5 åring här hemma men längtar efter fler.

    För oss tog det fem år av försök ( 3 ivf omgångar) men slutade med en spontan graviditet.

    Han är vårat mirakel. Tror tyvärr inte vi får fler, är så enormt tacksam för att vi fick våran son. Och får vi inte fler så är jag ändå lycklig över honom.

    Men längtan finns där ändå...


    Naw så gulligt <3 så kul och ha en liten även när man ser andras barn.

    Oj vilken tid bra kämpat när de väl tog sig så är de värt vart enda ork och energi man lagt.

    Vad tråkigt ja längtan kommer ju alltid finnas om man vill ha fler men inte kan.

    Vad kom de sig att de tog sådan tid?
  • Äldre 12 Feb 08:45
    #3
    TrueLove12 skrev 2018-02-12 02:20:12 följande:

    Naw så gulligt <3 så kul och ha en liten även när man ser andras barn.

    Oj vilken tid bra kämpat när de väl tog sig så är de värt vart enda ork och energi man lagt.

    Vad tråkigt ja längtan kommer ju alltid finnas om man vill ha fler men inte kan.

    Vad kom de sig att de tog sådan tid?


    Det är det ingen som vet. Var inget fel på någon av oss enligt dem. Så tror bara att jag och min man inte matchar så bra. Min kropp stöter bort hans kan man säga..

    En kompis till mig slutade med ppiller o blev gravid månaden efter. Så det måste inte ta lång tid för alla
  • Äldre 12 Feb 08:59
    #4

    Här är en till med enorm barnlängtan!

    Jag är 26 år och sambon 25. Blev äntligen klar med mina högskolestudier i juni och vi började försöka i oktober efter klartecken från mina läkare. Jag har tidigare mist två pojkar i v23 och v40 när jag var 20 resp 21 år gammal.

    Detta blir alltså vårt femte försök, och jag har BIM om en vecka. :) vi lyckades bli gravida på försök 3 och 4 men tyvärr slutade det i tidigt missfall båda gånger. Nu vet vi i alla fall att vi fungerar tillsammans och hoppas på att nästa lilla frö vill stanna kvar.

  • Äldre 12 Feb 10:34
    #5

    Här är en till som längtar massor!

    Jag är 22 år och sambon 24. Vi har varit ett par i 4 år och köpte hus förra året, och när jag blev klar med mina studier i somras och fick fast tjänst kände vi att det äntligen var dags! Vi bestämde oss för att börja försöka i oktober, precis efter ÄL den cykeln, men så fick jag utebliven mens i 2 månader och en cykel på 87 dagar så vi är på första försöket nu. ÄL+5 Idag, BIM 21/2.

  • Äldre 12 Feb 11:17
    #6
    ilovebamse skrev 2018-02-12 08:45:38 följande:

    Det är det ingen som vet. Var inget fel på någon av oss enligt dem. Så tror bara att jag och min man inte matchar så bra. Min kropp stöter bort hans kan man säga..

    En kompis till mig slutade med ppiller o blev gravid månaden efter. Så det måste inte ta lång tid för alla


    Ahq ok men vad jobbigt och inte kunna veta egentligen heller vas som gör att man inte blir gravid.

    Det tar ju väldigt olika har jag märkt så får se hur de går för en själv
  • Äldre 12 Feb 11:24
    #7
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-12 08:59:55 följande:

    Här är en till med enorm barnlängtan!

    Jag är 26 år och sambon 25. Blev äntligen klar med mina högskolestudier i juni och vi började försöka i oktober efter klartecken från mina läkare. Jag har tidigare mist två pojkar i v23 och v40 när jag var 20 resp 21 år gammal.

    Detta blir alltså vårt femte försök, och jag har BIM om en vecka. :) vi lyckades bli gravida på försök 3 och 4 men tyvärr slutade det i tidigt missfall båda gånger. Nu vet vi i alla fall att vi fungerar tillsammans och hoppas på att nästa lilla frö vill stanna kvar.


    Hej välkommen hit :)

    Vad tråkigt när de slutar så illa varje gång hoppas denna gång blir bättre för er.

    Ja själv är 26 och min man är 33 han har 2 barn sedan innan men träffar inte dom tyvärr då exet bråkar aå och har gift sig.

    Vi börja i nov försöka efter p staven så får se hur länge de tar denna gång.

    Jag försöker hålla tålamodet uppe och posetiviteten har redan skaffat lite kläder saker barn vagn osv.

    Gillar och planera

    Hoppas vi kan följas åt
  • Äldre 12 Feb 11:28
    #8
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-12 10:34:35 följande:

    Här är en till som längtar massor!

    Jag är 22 år och sambon 24. Vi har varit ett par i 4 år och köpte hus förra året, och när jag blev klar med mina studier i somras och fick fast tjänst kände vi att det äntligen var dags! Vi bestämde oss för att börja försöka i oktober, precis efter ÄL den cykeln, men så fick jag utebliven mens i 2 månader och en cykel på 87 dagar så vi är på första försöket nu. ÄL+5 Idag, BIM 21/2.


    Naw de är så underbart och veta att man väl försöker.

    Då är ni lite yngre än oss iaf :)

    Ja de blir jobbigt när mens och äl inte kommer regelbundet hade problem i januari just med menaen blödde väldigt länge och missade äl helt och hållet men dec och denna månad har gått bättre plusa på äl test igår så får se vad som händer denna gång.

    Hoppas ni klarar de denna gången iaf även hur svårt de kan vara och vänta
  • Äldre 26 Feb 23:32
    #9

    Fick just nu ljuströd/rosa blödning kan de va mens iaf?

    Kan de va nidblödning med?

  • Äldre 12 Mar 13:32
    #10

    Testade för skoj skull då ja trodde ja hade missat äl men fick tydligen posetivt???? hur går det för er

Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3