• Anonym (Ts)
    Äldre 12 Feb 12:35
    25596 visningar
    79 svar
    79
    25596

    Pengarna slut och måste tanka...

    Jag åker bil i jobbet och även om det var sagt att jobben skulle finnas i kommunen, får jag ofta köra till andra. Det är över två veckor kvar till lön och jag har 40 kr kvar, och måste verkligen tanka snart... Lagt upp en del annonser på tradera men det går inte bra, startat om de flera gånger. Vad gör man? Har ingen att låna av. Jag måste ju sjukanmäla mig om jag inte kan tanka för då kan jag inte jobba...

  • Svar på tråden Pengarna slut och måste tanka...
  • Äldre 12 Feb 12:36
    #1

    Du kan inte ringa chefen och fråga om du kan få ett förskott på lönen?

  • Anonym (.)
    Äldre 12 Feb 12:40
    #2

    Låna lite pengar av vän/släkting. De som tigger pengar på fl brukar inte ha en endaste vän eller släkting, men du kanske har mer tur? Annars kan du ta ett sms-lån på några hundra och betala tillbaka när lönen kommer. Det brukar vara en räntefri månad och du slipper då sjukanmäla dig, så detta tjänar du på. Fast.... du kanske har massor med betalningsanmärkningar?

  • Anonym (Lajla­)
    Äldre 12 Feb 12:46
    #3

    Du har inget kreditkort på Statoil eller Preem kort?

    Då kan du tanka nu och betala när du får pengar igen.

    Läs mer om de korten om du inte har.

    Detta är allafall bättre än att förlora pengar på att inte kunna jobba eller sms lån som är skyhög ränta.

  • Anonym (Minus­)
    Äldre 12 Feb 12:48
    #4

    När det krisat så har jag tankat minus på kontot!

    Det går i värsta fall

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 12:50
    #5

    Jag tigger inte, jag frågar om råd. Vill gärna inte ta lån, det skulle räcka med att jag på något sätt tjänade ihop typ 300 kr. Jag har som sagt ingen att låna av, då hade det inte varit ett problem.

    Inget kort tyvärr, hade varit bra den här månaden men vill gärna undvika att få ännu en räkning att behöva betala i månaden. Har många jag tyvärr inte kunnat betala, blir som en ond cirkel.

  • Inisar­io
    Äldre 12 Feb 12:53
    #6

    Ring till soc. 

  • Anonym (Anna)
    Äldre 12 Feb 12:53
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-12 12:35:15 följande:

    Jag åker bil i jobbet och även om det var sagt att jobben skulle finnas i kommunen, får jag ofta köra till andra. Det är över två veckor kvar till lön och jag har 40 kr kvar, och måste verkligen tanka snart... Lagt upp en del annonser på tradera men det går inte bra, startat om de flera gånger. Vad gör man? Har ingen att låna av. Jag måste ju sjukanmäla mig om jag inte kan tanka för då kan jag inte jobba...


    Och det finns varken buss cykel eller tåg?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 12:56
    #8
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-12 12:53:48 följande:

    Och det finns varken buss cykel eller tåg?


    Buss och tåg kostar ju? Cykel går inte, det är ju inga korta bitar jag åker och inga direkta vägar som det kör bussar på, man måste ta sig dit med bil.
  • Anonym (Lön)
    Äldre 12 Feb 12:59
    #9

    Prata med chefen och se om du kan få förskott.

  • Äldre 12 Feb 12:59
    #10
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-12 12:35:15 följande:

    Jag åker bil i jobbet och även om det var sagt att jobben skulle finnas i kommunen, får jag ofta köra till andra. Det är över två veckor kvar till lön och jag har 40 kr kvar, och måste verkligen tanka snart... Lagt upp en del annonser på tradera men det går inte bra, startat om de flera gånger. Vad gör man? Har ingen att låna av. Jag måste ju sjukanmäla mig om jag inte kan tanka för då kan jag inte jobba...


    Pantbanken istället för att sälja saker?
    Förkott på lön?
    Ansök om bensinkort med kredit?
    Samåkning?

    Sjukanmäl dig inte då det kan anses som bedrägeri/fusk. Ansök om semester eller ta tjänstleidigt istället.


Svar på tråden Pengarna slut och måste tanka...