• Anonym (Irriterad)

    Jag blir bitter utan sex. Vad ska jag göra för att lätta på trycket? (Onani hjälper inte)

    Har ni några tips vad kan man göra för att lätta på trycket istället för att ha sex? Onani hjälper inte.

    Jag är tyvärr en som blir i väldigt dålig humör om jag får inte sex. efter ca 2 veckor utan sex blir jag sur, lättretat, aggressiv och brister i tålamodet.

    (om jag får sex är problemet bortblåst, och jag omvandlas till snäll harmoniskt och lugn tjej igen.)

    Problemet är att min man har aldrig haft samma sexlust som jag och i senaste åren fick jag tjata allt mer och mer för sex. Nu är jag gravid och är enorm sugen, men de senaste två gånger jag kunde tjata mig till sex gav mig inget. Jag kände bara en osmak över det hela, och blev ledsen eftersom jag visste att han ville inte.

    Jag slutade tjata och prata om sex.

    Jag har bestämt mig att jag vänjer mig av från sex. Jag ska leva utan sex resten av livet. Det lär vara svårast i första månaderna/åren sen vänjer man sig, eller? Någon som har erfarenhet av det?

    Och nej jag vill inte lämna eller vara otrogen!

    Men vad ska jag göra när irritationen kommer? Hur ska jag lätta på trycket? Någon som är eller har varit i liknande situation? Vad gör du när du blir tokig och bitter för du fick inte sex på ett tag?

  • Svar på tråden Jag blir bitter utan sex. Vad ska jag göra för att lätta på trycket? (Onani hjälper inte)
  • Anonym (lätt som en plätt)
    Anonym (Irriterad) skrev 2018-02-12 20:26:46 följande:

    Har ni några tips vad kan man göra för att lätta på trycket istället för att ha sex? Onani hjälper inte.

    Jag är tyvärr en som blir i väldigt dålig humör om jag får inte sex. efter ca 2 veckor utan sex blir jag sur, lättretat, aggressiv och brister i tålamodet.

    (om jag får sex är problemet bortblåst, och jag omvandlas till snäll harmoniskt och lugn tjej igen.)

    Problemet är att min man har aldrig haft samma sexlust som jag och i senaste åren fick jag tjata allt mer och mer för sex. Nu är jag gravid och är enorm sugen, men de senaste två gånger jag kunde tjata mig till sex gav mig inget. Jag kände bara en osmak över det hela, och blev ledsen eftersom jag visste att han ville inte.

    Jag slutade tjata och prata om sex.

    Jag har bestämt mig att jag vänjer mig av från sex. Jag ska leva utan sex resten av livet. Det lär vara svårast i första månaderna/åren sen vänjer man sig, eller? Någon som har erfarenhet av det?

    Och nej jag vill inte lämna eller vara otrogen!

    Men vad ska jag göra när irritationen kommer? Hur ska jag lätta på trycket? Någon som är eller har varit i liknande situation? Vad gör du när du blir tokig och bitter för du fick inte sex på ett tag?


    Vad tror du munkarna gör? Mediterar, fokuserar inåt...man klarar sig fint utan sex det är bara egot som förvirrar och bekräftelsebehovet sen lite hormoner på det.
    Djupandas, ta en promenad. drick vin, gå till gymet... fast helst av allt hade jag sparkat ut karln;)
  • Anonym (Munken)

    Munkar har aldrig klarat sig utan sex, de har haft sex med varandra. 

    Läs på!

  • Anonym (RR)

    Har varit utan sex i ja, låt mig tänka, cirka 9 år och överlever.

    du kanske valt fel partner.

  • Anonym (Munken)

    Visst överlever man utan sex i nio år, men LEVER man?

  • Anonym (RR)
    Anonym (Munken) skrev 2018-02-12 21:13:18 följande:

    Visst överlever man utan sex i nio år, men LEVER man?


    Nej, kanske inte. Men jag är ändå trött på livet av olika anledningar.
  • Anonym (Irriterad)

    Ja vi är tydligen väldigt fel för varandra när det gäller sex

    Men det visste man inte från början ju

    Nu har vi varit ihop i snart 10 år och har hunnit få två barn (tredje på väg); och allt annat förutom sex fungerar över förväntan så därför är det inget alternativ att lämna - Sen om jag ska tänka likadant när jag var utan sex i flera år? Det vet jag inte. Men nu känns det så.

    Hur klarade du dig utan sex i 9 år? Tuffast är den hormonella som händer i mig när jag får inte sex. Finns det något bra knep/råd du vill dela med dig?

    Jag funderar på kampsport bl.a. - inget alternativ dock nu när jag är gravid - men någon som har testat?

  • Anonym (Switch)

    Sex är inte behovet, njutningen avslappning frigöra energi och endorfiner är behovet. Så hitta det i ditt liv på annat sätt?

  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (RR) skrev 2018-02-12 20:46:14 följande:

    Har varit utan sex i ja, låt mig tänka, cirka 9 år och överlever.

    du kanske valt fel partner.


  • Anonym (RR)
    Anonym (Irriterad) skrev 2018-02-12 21:38:06 följande:

    Ja vi är tydligen väldigt fel för varandra när det gäller sex

    Men det visste man inte från början ju

    Nu har vi varit ihop i snart 10 år och har hunnit få två barn (tredje på väg); och allt annat förutom sex fungerar över förväntan så därför är det inget alternativ att lämna - Sen om jag ska tänka likadant när jag var utan sex i flera år? Det vet jag inte. Men nu känns det så.

    Hur klarade du dig utan sex i 9 år? Tuffast är den hormonella som händer i mig när jag får inte sex. Finns det något bra knep/råd du vill dela med dig?

    Jag funderar på kampsport bl.a. - inget alternativ dock nu när jag är gravid - men någon som har testat?


    Ja, du. Mår inte så bra och har ett jobbigt liv. Utåt sett så märks det inte. Uppgiven.
Svar på tråden Jag blir bitter utan sex. Vad ska jag göra för att lätta på trycket? (Onani hjälper inte)