• PeppeH

    Jultidningspremie och vidareförsäljning...

    Är det någon som vet vad som gäller vidareförsäljning av jultidningspremier? Vi har sålt jultidningar och som premie fått en TV, nu vill vi sälja denna TV och köparen frågar naturligtvis efter kvitto, så långt inget konstigt.

    När jag kontaktar jultidningsförlaget säger dom att följesedel och leveransbesked utgör kvittot? När jag frågar om vidareförsäljning och eventuella garantiåtaganden svarar dom att detta är personligt och att vi skall kontakta förlaget vid eventuella garantiärenden, som ni förstår är detta inte praktiskt om man säljer vidare TV:n.

    Så vad gäller här, är ett garantiåtagande personligt och vad gäller om man vill sälja sin TV? Vad gäller när man säljer vidare en butiksköpt TV, är garantin "personlig" även där? Det bör ju vara så att garantin gäller själva TV:n oavsett om den byter ägare flera gånger under det första året, kanske till och med dom tre första åren där normalt fabrikationsfel skall täckas av garantin...

  • Svar på tråden Jultidningspremie och vidareförsäljning...
  • PeppeH

    Tack för hjälpen! Jag har googlat utan att finns några bra svar, då är det tur att det finns forum som detta med stor kompetens där man kan bli hjälpt, tack.

Svar på tråden Jultidningspremie och vidareförsäljning...