• Anonym (Stockholm)

    Ny som muslim

    Hej alla medmänniskor! Jag är en tjej på 25 år. Jag konverterade till islam för ca ett år sedan och Jag säga att det är det bästa jag någonsin gjort. Jag kan säga att myten om att kvinnor inte respekteras stämmer inte. Har aldrig blivigt så bra behandlad förut. Dom ända som alltid har behandlat mig illa är svenska män som tafsat och sextjatar hela tiden. Andra kulturer gör ju lika dant i väst men jag bor ju i Sverige. Svenskar har verkligen missuppfattat islam, för jag kan intyga att det är fredens religion och inga andra har större respekt för kvinnor. Jag lär mig fortfarande men skulle gärna vilja se fler svenska tjejer konvertera till islam. Är någon intresserad? Då även att umgås? Ha en underbar dag allihopa! Dom som bara har skit att säga behöver inte skriva!

  • Svar på tråden Ny som muslim
  • Anonym (sett ljuset!)

    Det är omöjligt att föra en sakligt diskussion med nyfrälsta. Vill du vara muslim så är det väl upp till dig. Jag tror du kommer ångra dig längre fram, men just nu lär du inte förstå det.

    Jag gissar på följande:
    Du är en ung tjej som haft en strulig barndom eller aldrig riktigt passat in i samhället. Du träffade en muslimsk kille och känner dig helt plötslig som du hittat en plats där du känner dig välkommen, gemenskap, bekräftelse och acceptans. Eftersom det är något du saknat i ditt liv så är det viktigt för dig och ser inte dess baksidor och vilket pris du betalar för det. Stämmer det?

  • Anonym (Stockholm)
    Anonym (sett ljuset!) skrev 2018-02-13 10:59:30 följande:

    Det är omöjligt att föra en sakligt diskussion med nyfrälsta. Vill du vara muslim så är det väl upp till dig. Jag tror du kommer ångra dig längre fram, men just nu lär du inte förstå det.

    Jag gissar på följande:

    Du är en ung tjej som haft en strulig barndom eller aldrig riktigt passat in i samhället. Du träffade en muslimsk kille och känner dig helt plötslig som du hittat en plats där du känner dig välkommen, gemenskap, bekräftelse och acceptans. Eftersom det är något du saknat i ditt liv så är det viktigt för dig och ser inte dess baksidor och vilket pris du betalar för det. Stämmer det?


    Nej inte mer struligt än alla andras liv. Anledningen till att jag konverterade var för att det lät så rätt och så sant när min kille berättade om det. Koranen beskriver världen perfekt. Jag tror inte man kan ändra sig när gud har visat vägen. Gud har ju inte fel. Jag förstår att du är skeptisk. Men tack för att du inte är elak.
  • Anonym (Islam)

    En bekant till mig konverterade efter en tid i häktet. Detta för att hon trodde att hon skulle klara frivården bättre när hon lekte religiös och hade slöja.

    Precis som föregående inlägg är det främst trasiga unga tjejer som träffar en muslimsk kille som konverterar då de tror att det kan ?rädda? dem.

    Förr eller senare inser dem att de hade fel - men då är det ofta för sent!

    Nej det är INTE en fredlig religion och innerst inne vet även Du det ts! Om inte annat så visste du det för ett år sedan innan du blev manipulerad och hjärntvättad av mannen du hittat.

    Hoppas du kommer ur det i tid, lycka till!

  • Inisario

    Jag önskar dig allt gott och det menar jag, men låt bli att blanda in andra unga tjejer här. Är någon av dem intresserad av att leva som du gör, hittar de är, även helt utan upprop på fl.

    Det finns en anledning, varför de flesta kvinnor som kontaktar kvinnojouren nu för tiden, har en relation till just muslimer. Det finns en anledning varför våldtäktsstatistiken i Sverige svängde från hemmavåld till våld av män med islamistisk bakgrund. För att inte ens prata om den internationella politiken.

    Koranen är inte boven här. Koranen är enbart ett exempel på hur människor kan tolka någon religion helt fel.

  • Pope Joan II

    Skönt att höra att den felaktiga historieskrivningen så enkelt kunde låta sig läggas till handlingarna. Synd att din kille inte förklarade detta för hela världen, så att vi alla kunde upptas i fredens religion. 

  • Anonym (sett ljuset!)
    Anonym (Stockholm) skrev 2018-02-13 11:06:10 följande:
    Nej inte mer struligt än alla andras liv. Anledningen till att jag konverterade var för att det lät så rätt och så sant när min kille berättade om det. Koranen beskriver världen perfekt. Jag tror inte man kan ändra sig när gud har visat vägen. Gud har ju inte fel. Jag förstår att du är skeptisk. Men tack för att du inte är elak.
    Jag är skeptisk mot alls lags religion, men framför allt är jag skeptiskt till hur man som kvinna självmant kan välja en religion som är så kvinnofientlig som islam faktiskt är. Du kommer givetvis inte hålla med om det eftersom du precis sett ljuset men sett ur ett globalt perspektiv så har kvinnors frihet begränsats kraftigt i alla länder som "konverterat" till islam.

    Att påstå att islam är kärlekens och fredens religion faller på sin egen orimlighet eftersom det räcker med att ta sig en titt på muslimska länder för att se att det inte riktigt stämmer. Råder det fred och kärlek där i muslimska länder? Har kvinnor där samma frihet som kvinnor här? Har en kvinna samma frihet där som här?

    Du invaggas i falsk trygghet eftersom du i Sverige skyddas av våra sekulära lagar som garanterar din frihet. Men flyttar du till ett land där lagarna satts efter islam så är din frihet borta.

    Nu kommer du givetvis skita i allt jag skriver men om jag vore du skulle jag jobba på din självkänsla. Bara för att du blir ihop med någon så betyder det inte att du måste bli som personen och anamma personens kultur och religion. Man kan ha relationer med andra människor utan att överge sin egen identitet. Man behöver alltså inte bli muslim bara för att man har en relation med någon som är muslim. Du är du med din egen identitet, kultur och principer, och han är han. 
  • Anonym (Maik)

    Typisk SD tråd. Låta folk känna hur illa de tycker om just islam. Samma nivå som alla dessa otaliga - feminister hur tycker ni om - trådar.

    Är ni verkligen så kissnödiga?

  • Jenna Eriksdotter

    Det är trist att du svikit din mänskliga intellekt genom att aktivt tro på något så osannolikt att det lika gärna kan kallas rent skitsnack. Men det går att reparera, även så pass stora glapp i logiken som du visa på här. Det är ju totalt o relevant vad du anser islam stå för när det inte finns några som hälls belägg för att något av det skulle stämma, och värderingar i sagd religion är något ingen religion borde ha mage att påstå då dom alla har bidragit kopiöst mycket till människors lidande. Dom positiva effekterna av religion kan uppnås på andra sätt utan massa sagor och förlegade värderingar. Konvertera din kille till sunt förnuft i stället. Lycka till! =) 

  • HejHejHejts

    Hej TS, jag är också Muslim och reveterade för ca 6 år sedan, blir bara mer och mer säker på att jag valt rätt :) Blir särskilt påmind när man läser svar som i den här tråden.

    Jag tror det mesta handlar om okunskap, så ta inte åt dig. Har man någongång levt med troende Muslimer, skulle man aldrig få för sig att säga sådana saker. Problemet är att de flesta aldrig har träffat en praktiserande, Muslim pga av att de ända Muslimerna som ?hörs? är sådana som tyvärr inte följer islams påbud.

    Blir typ matt av att läsa sådana här trådar men skulle faktiskt vilja ge dig ett råd: följ den rätta vägen, du kan inte frälsa alla men de som känner dig eller kommer träffa dig kommer ändra sin uppfattning om Islam när dom möter en praktiserande Muslim!! Var dig själv så spräcker du hål på alla fördommar :)

    Om du inte pallar flytta från Sverige och träffa andra med samma värderingar!

  • Anonym (!)
    Anonym (Stockholm) skrev 2018-02-13 10:43:52 följande:

    Hej alla medmänniskor! Jag är en tjej på 25 år. Jag konverterade till islam för ca ett år sedan och Jag säga att det är det bästa jag någonsin gjort. Jag kan säga att myten om att kvinnor inte respekteras stämmer inte. Har aldrig blivigt så bra behandlad förut. Dom ända som alltid har behandlat mig illa är svenska män som tafsat och sextjatar hela tiden. Andra kulturer gör ju lika dant i väst men jag bor ju i Sverige. Svenskar har verkligen missuppfattat islam, för jag kan intyga att det är fredens religion och inga andra har större respekt för kvinnor. Jag lär mig fortfarande men skulle gärna vilja se fler svenska tjejer konvertera till islam. Är någon intresserad? Då även att umgås? Ha en underbar dag allihopa! Dom som bara har skit att säga behöver inte skriva!


    Med alla de felstavningarna har jag svårt att tro att du är svensk.

    Detta låter snarare som propaganda för att locka fler till sekten islam
Svar på tråden Ny som muslim