• carambar11

    Hud och ögonproblem

    Hej,


    Jag skriver för att få lite råd av er, kanske det finns någon annan som har det så här? Känner mig väldigt annorlunda och ensam i detta... Jag är typiskt blek och blir aldrig riktigt brun, mest röd i solen, och har blont hår. Från morgon till kväll känner jag att jag bara vill krypa ur mitt skinn, det sticker och drar i huden, jag blir ofta röd och helt glansig, jättevarm i ansiktet och det sticker och rinner i ögonen. Jag måste typ kisa och ser jättetrött ut, framförallt runt ögonen, och har ont i huvudet varje dag, ovanför ögonen i pannan, men även i nacken. Sitter framför datorn på jobbet hela dagarna och har antagligen fel position, har nack och axelproblem också.


    Jag sminkar mig varje morgon: hudkräm, foundation och lite puder, men oavsett så glänser det igenom. Har provat krämer för röd hud, vanliga krämer osv, men har inte hittat något som funkar.


    Skulle inte kunna vara helt osminkad heller, skulle se för hemsk ut. Har dessutom haft ett jobbigt år som har satt spår i ansiktet, har fått rynkor och slitna drag (är knappt 40!). Jag har alltid sett yngre ut än min ålder så detta känns jättejobbigt.


    Detta gör att jag mår dåligt och drar mig undan på jobbet, vill inte att de andra ska se mig, undviker att skypa och träffa folk, tar helst allt på telefon.  Det gör även att jag inte blir så social, det ser ju ut som att jag ska börja gråta och jag undviker att titta på folk, även ute på gatan, i hissen osv. Känns som att alla stirrar på mig och tycker jag ser konstig ut. Får ganska ofta höra att jag ser trött ut.


    Vill ju bara se glad och pigg ut men det går inte med min hud och ögonen! Det har varit såhär i många år med några korta perioder då det varit bättre. Har ni några tips, råd osv?


    Tack!!

Svar på tråden Hud och ögonproblem