• Pastime

    Få igång ägglossning efter p-piller i 10 år

    Jag vet att den här ägglossningsfrågan har tusentals trådar redan MEN ÄNDÅ.
    Jag åt p-piller (yaz) i 10 år och slutade för 8 månader sedan men har inte fått igång ägglossningen ännu. Jag får oregelbundna mensblödningar varje månad men aldrig utslag på ägglossnings-test (testat två gånger om dagen i två månader nu).

    Så snälla, HJÄLP MIG Glad Hur gjorde ni för att få igång ägglossningen?! Och hur lång tid tog det? Alla tips och trix mottages! Hjärta

  • Svar på tråden Få igång ägglossning efter p-piller i 10 år
  • Anonym (....)
    Pastime skrev 2018-02-13 13:16:43 följande:

    Jag vet att den här ägglossningsfrågan har tusentals trådar redan MEN ÄNDÅ.

    Jag åt p-piller (yaz) i 10 år och slutade för 8 månader sedan men har inte fått igång ägglossningen ännu. Jag får oregelbundna mensblödningar varje månad men aldrig utslag på ägglossnings-test (testat två gånger om dagen i två månader nu).

    Så snälla, HJÄLP MIG  Hur gjorde ni för att få igång ägglossningen?! Och hur lång tid tog det? Alla tips och trix mottages! 


    Jag åt piller i 8 år och de tog mig ca 1 år att få tillbaka mens och ägglossning. Men eftersom du har mens så borde du ju också ha ägglossning? :)

    Har ALDRIG fått utslag på ÄL test, dem är ju väldigt känsliga för när på dagen man testar
  • Anonym (anonym)
    Anonym (....) skrev 2018-02-13 13:20:33 följande:
    Jag åt piller i 8 år och de tog mig ca 1 år att få tillbaka mens och ägglossning. Men eftersom du har mens så borde du ju också ha ägglossning? :)

    Har ALDRIG fått utslag på ÄL test, dem är ju väldigt känsliga för när på dagen man testar
    Tyvärr betyder inte mens att man haft ägglossning. Slemhinnorna "byts ut" oavsett ägglossning eller ej.
  • Pastime
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-13 13:30:14 följande:
    Tyvärr betyder inte mens att man haft ägglossning. Slemhinnorna "byts ut" oavsett ägglossning eller ej.
    Jag har tyvärr läst att man kan få "mensblödningar" utan att ha ägglossning Rynkar på näsan Men gjorde du någonting speciellt för att få igång din ägglossning då eller tror du att jag bara ska vänta längre på att kroppen "ställer om sig"? 
  • Anonym (....)
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-13 13:30:14 följande:

    Tyvärr betyder inte mens att man haft ägglossning. Slemhinnorna "byts ut" oavsett ägglossning eller ej.


    Okej de visste jag inte!
  • Anonym (Mam)

    Åt Yasmin (samma verkningssamma ämne som de du hade om jag inte har fel) ca 11 år. Min ägglossning kom igång direkt så beror nog inte på p-pillren.

  • Pastime
    Anonym (Mam) skrev 2018-02-13 13:37:02 följande:

    Åt Yasmin (samma verkningssamma ämne som de du hade om jag inte har fel) ca 11 år. Min ägglossning kom igång direkt så beror nog inte på p-pillren.


    Fan då! SkrikandesTungan ute Vilka ägglossningstester körde du på? Eller blev du gravid?
  • Anonym (Mam)
    Pastime skrev 2018-02-13 13:43:01 följande:

    Fan då!  Vilka ägglossningstester körde du på? Eller blev du gravid?


    Köpte hem ett gäng från Testlagret, de billigaste men kom aldrig till användning hehe. Plussade 5 veckor efter jag slutade med p-piller
  • Pastime
    Anonym (Mam) skrev 2018-02-13 13:44:47 följande:
    Köpte hem ett gäng från Testlagret, de billigaste men kom aldrig till användning hehe. Plussade 5 veckor efter jag slutade med p-piller

    Åh, drömmen! Grattis i efterskott! Glad

    Jag har testat med ägglossningsstickor från RFSU. Kanske ska testa från Testlagret istället då.

  • stragge

    Åh kunde varit jag som skrev detta.. har testat ägglossningstest (babyplan, testlagret och clearblue) två gånger om dagen sen mitten av december och inte fått ett enda positivt än :( så jävla less på de redan! Slutade med minipiller i början på december.. Fick en liten blödning 22-24 januari men skulle inte kalla det mens direkt. Tempar också där syns också att jag inte haft någon ägglossning.

    Har ätit rosenrot i två månader nu som jag läst hjälpt andra men inte mig, beställde bidrottninggele som jag fick hem idag och ska prova. Vill ruska om äggstockarna så de lossnar nåt ägg någon gång haha ! Let me know om du hittar någon mirakelkur :)

  • Pastime
    stragge skrev 2018-02-13 16:51:05 följande:

    Åh kunde varit jag som skrev detta.. har testat ägglossningstest (babyplan, testlagret och clearblue) två gånger om dagen sen mitten av december och inte fått ett enda positivt än :( så jävla less på de redan! Slutade med minipiller i början på december.. Fick en liten blödning 22-24 januari men skulle inte kalla det mens direkt. Tempar också där syns också att jag inte haft någon ägglossning.

    Har ätit rosenrot i två månader nu som jag läst hjälpt andra men inte mig, beställde bidrottninggele som jag fick hem idag och ska prova. Vill ruska om äggstockarna så de lossnar nåt ägg någon gång haha ! Let me know om du hittar någon mirakelkur :)


    Att det ska vara så svårt?! Visst blir man ledsen och frustrerad? Jag håller typ på att bli tokig!!! Men jag tänkte också prova rosenrot faktiskt. Tråkigt att det inte har hjälpt dig men jag tänkte ge det en chans. Jag har även köpt D-vitamin. Kollade mitt järnvärde för inte så länge sedan och det var okej. Dragit ned på alkoholintaget, tränar regelbundet och försöker äta mycket grönsaker/bra fetter/rätt kolhydrater osv.

    Återkom gärna och berätta hur det går med bidrottninggelén!

Svar på tråden Få igång ägglossning efter p-piller i 10 år