• Maria00156

    Missvisande svar hemma samt mödravård

    Min sambo och jag försöker skaffa barn. Har gjort två tester som jag tycker är svagt positivt, samt min sambo. Ville kolla hos mödravården om det visade samma men fick då negativt. Hela min kropp säger att det är något men nu börjar jag bli fundersam. Vad skulle ni säga testerna visar? Ska jag ge upp tanken om att jag ser två svaga positiva?

  • Svar på tråden Missvisande svar hemma samt mödravård
  • Maria00156

    De tre testerna, översta e inte ett testat test ville bara gämföra. Den längst ner är tagen först och den i mitten är från i helgen.

  • Ebo88

    På Clear Blue testet kan jag skymta ett ytterst svagt sträck men de andra stickorna är jag inte bekanta med så kan inte uttala mig om dem.

    Men om testet visade negativt hos mödravården så är det kansle negativt ? :/

    När har du BIM? Kan det vara att något är på G men det är för tidigt för test?

  • Ebo88

    För er skull så hoppas jag från botten av mitt hjärta att ni får ett plus inom några dagar! Nu vill jag inte ge falska förhoppningar men jag vet flera vänner till mig som har fått negativt test i början men sen har der visat ett plus. Så jag hoppas det händer för er med

  • InaLo

    Tycker att mitten testet och cb ser mycket svagt posetivt men de andra ser jag inget på. Man blir ju ivrig och vill vet nu Det bör bli starkare inom 1-2 dagar.

    Tycker att cb är svåra när man vill testa tidigt för de ger lätt ger spöksträcken. Predictor Early Är bra. Eller såklart cb digital men det måste bli lite starkare streck först skulle jag tro.

    Bm på på mottagningar har ibland tester som är mindre känsliga.

    De flesta får inte posetivt test 8 dagar innan bim så det är ju inte konstigt att det är svagt.

  • InaLo
    Maria00156 skrev 2018-02-13 15:50:29 följande:

    Borde jag kanske vänta en vecka minst och sen ta nytt test för att vara säker?


    Om du orkar vänta så länge. Men jag tror det blir snabbt starkare. Här har du bilder på mina tester och hur de utvecklades. Detta är i från min förra graviditet.



    Det på bim-5 ser ju ut som dina. Sedan blev det snabbt starkare. Jag antar att det syns tydligare i verkligheten.
  • malikan

    Om du testar tidigt är dom testen inte bra!

    Testa med predictor early testa tidigt, dom mäter från 6 dar innan mens

  • Krusbärskompott

    Du har en vecka kvar till BIM? Och har redan hunnit vara på MVC och testa också?

    Ta det lugnt!!!

    Testa igen om mensen inte kommer när den borde, annars kommer du slänga ut en halv förmögenhet på tester. Ingen kommer kunna säga varken bu eller bä innan det.

    Lycka till!

  • beso

    Hur går det? :) Har du kunnat vänta eller testat mer? ;) Vet hur d e! Haha! ;) Brukade själv testa flera ggr per dag! ;) Som InaLo säger så är testen inom vården oftast inte lika känsliga samt att dom ju inte vrider o vänder på testen. Jag köpte rfsus stickor på apoteket som va billigast o funkade bra. Dom o predictor early gav utslag typ samtidigt om jag minns rätt. Lycka till! :)

  • Jodyanna

    Skulle lugna mig lite med testerna och testa vid BIM. Då vet du mer säkert än såhär. Håller tummarna.

  • Iowhannah
    Jodyanna skrev 2018-02-15 12:03:54 följande:

    Skulle lugna mig lite med testerna och testa vid BIM. Då vet du mer säkert än såhär. Håller tummarna.


    Jag håller med. Dessutom bör man räkna med risken för kemisk graviditet, som slutar i extremt tidigt missfall som kommer ut som en vanlig mens. Bara onödigt att testa innan mensen uteblivit.
  • beso

    Ja det är bra råd! Helt omöjligt för mig att följa förut Dock! ;) Blev helt manisk!

  • Jodyanna

    Ja de är sant med kemisk abort.

    Många testar för fullt flera dagar, ibland 1 vecka innan mens och de kan ibland bli ett svagt svagt plus men sen försvinner de och man får mens. De är otroligt vanligt att man får missfall utan att veta om de. Mensen kommer som vanligt och man hade ingen aning om att man varit gravid. Dock är testen så pass bra nu för tiden att folk ser dehär svaga pluset och mår skit sen när mensen kommer. Så försök verkligen vänta för din egen skull och slippa den där besvikelsen.

Svar på tråden Missvisande svar hemma samt mödravård