• Anonym (Fri)
    Äldre 13 Feb 15:23
    35664 visningar
    119 svar
    -4 +1
    119
    35664

    Skulle du kunna ligga med mig och vem är du?

    Nu har jag kommit till den punkten att jag måste ha en älskare!!

    Jag har en sambo och vi är ihop av bekvämlighetsskäl.

    Men jag saknar kärlek, passion och åtrå. Har inte kysst en man på 6 år!! Har 6 med min sambo utan att kyssa honom!! Lång historia! Men nu börjar jag känna igen.

    Jag är 35 år, glad och ser ok ut. Har bra arbete och inkomst. Är en vettig person men haft lite otur.

    Skulle du kunna ha ett förhållande med en sån som jag?

  • Svar på tråden Skulle du kunna ligga med mig och vem är du?
  • Anonym (Bra för dig!)
    Äldre 15 Feb 03:28
    +1

    Blir lite less på hur snabba människor är på att skälla ut eller läxa upp dig. Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor och har inte fattat om din partner är införstådd med hur du känner, men hur som helst:

    Om du/ni inte vill förändra något för barnens skull är det omtänksamt av er, så länge ni är harmoniska och så sams som två föräldrar bara kan vara. Om det däremot är uppenbart att ni inte älskar varandra och om någon av er på något sätt avslöjar det för barnen förlorar era intentioner sitt syfte. Barn är inte dumma.

    Och om ni väljer att stanna ihop för barnens skull är det ert val. Barnen kan aldrig lastas för det senare: jag offrade detta för dig, vi gjorde det för er skull, ni borde vara tacksamma för att vi stannade ihop osv. Har sett flera exempel på det och att behöva höra sådant gör inte barn tacksamma. De föraktar snarare en bitter förälder som inte kan ta ansvar för sitt eget beslut och sedan ångrar sig. Barnen kommer aldrig att tacka er, så om ni inte förväntar er något tack och ni är överens om att ni bara är tillsammans för barnens skull ser jag inget hinder för varken dig eller din partner att ha diskreta intima relationer vid sidan av. Om ni vill ha det så, gör så!

    En relation behöver inte vara meningslös bara för att den är kärlekslös och man är inte en svag människa eller en dålig förälder om förhållandet mellan mamma och pappa inte är så som det enligt konstens alla regler ska vara, eller för att man inte bara separerar. Allt är inte svart eller vitt. Så länge ni respekterar varandra och kan fungera ihop i vardagen så känner jag att du vet själv vad som är bäst för dig!

    Lycka till i jakten på någon att ligga med????

  • Äldre 15 Feb 16:50
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-14 23:39:04 följande:
    Var har du fått det ifrån?
    Statistik visar att ca 40% av befolkningen är otrogna nån gång under livet. Det är samma procent för både kvinnor och män. Då kan man anta att de 60% som har nån moral och inte sviker sin partner och knullar runt som ett ointelligent djur inte heller vill knulla med otroget trash.
  • Äldre 15 Feb 17:06

    Eller 25%.
    www.metro.se/artikel/unders%C3%B6kning-s%C3%A5-m%C3%A5nga-svenskar-%C3%A4r-otrogna-mot-sin-partner-xr

  • Anonym (Mella­)
    Äldre 15 Feb 17:07
    HårdHenry skrev 2018-02-15 16:50:24 följande:

    Statistik visar att ca 40% av befolkningen är otrogna nån gång under livet. Det är samma procent för både kvinnor och män. Då kan man anta att de 60% som har nån moral och inte sviker sin partner och knullar runt som ett ointelligent djur inte heller vill knulla med otroget trash.


    Dina antaganden säger inget om hur det verkligen ligger till.
  • Anonym (Fri) Trådstartaren
    Äldre 17 Jul 18:23
    Rikard skrev 2018-02-14 11:28:09 följande:

    Min situation liknar din, även om det för vår del har gått betydligt längre. Vi har inte ens sex längre, sedan många år tillbaka och våra barn börjar bli stora. 
    Jag har full förståelse för dina tankar och känslor. Jag har valt att inte vara otrogen. För en man är det rätt enkelt eftersom kvinnor sällan tar ordentliga initiativ. Så länge inte vi själva tar de avgörande stegen så händer inget. Men risken att jag skulle ge efter om tillfälle bjöds är stor. Och jag skulle inte ha det minsta dåliga samvete för det. 
    Varför ska jag bekymra mig över att jag ägnar mig åt en aktivitet som min fru inte är det minsta intresserad av? 

    I sådana här trådar dyker det alltid upp en kör som hävdar att saken är enkel; antingen lämnar du eller så finner du dig i att inte ha ett (tillfredsställande) sexliv.
    Jag skräms ibland av insikten att jag troligen aldrig mer kommer att ha sex i mitt liv om jag inte lämnar min fru eller är otrogen. Men den känslan kommer kören av moralister aldrig att ens försöka förstå. Den part som inte bryr sig om din längtan efter närhet och kyssar kommer aldrig att få kritik av denna kör. Men du kommer att sablas ned för att de tankar du tänker. Dessa människor lever i en svartvit värld där saker är enkla och okomplicerade och det enklaste de kan tänka sig är att bryta ett förhållande. Att det finns barn med i bilden, eller att det kanske till och med finns känslor för den parten som är ointresserad av sex, är inget som passar i körens ekvation.

    Vi som har hamnat i den här typen situation vet att det inte är fullt så enkelt som kören av moralister vill få det till.

    På frågan om jag skulle kunna ligga med dig svarar jag: Om jag skulle söka sex utanför mitt sexlösa äktenskap så skulle det vara med en som du, som är i en situation liknande min egen och förstår läget. Till syvende og sidst skulle dock frågan avgöras av vem du är som person. Även om det handlar om en affär vid sidan av, vill jag att det ska vara med en person som jag finner attraktiv, även när det gäller personligheten.


    Tack! Jag känner verkligen att du förstår. I Frankrike har de affärer och i Sverige har vi moralister. Lätt är det inte för nån av oss.
  • Anonym (Fri) Trådstartaren
    Äldre 17 Jul 18:29
    Anonym (Bra för dig!) skrev 2018-02-15 03:28:14 följande:

    Blir lite less på hur snabba människor är på att skälla ut eller läxa upp dig. Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor och har inte fattat om din partner är införstådd med hur du känner, men hur som helst:

    Om du/ni inte vill förändra något för barnens skull är det omtänksamt av er, så länge ni är harmoniska och så sams som två föräldrar bara kan vara. Om det däremot är uppenbart att ni inte älskar varandra och om någon av er på något sätt avslöjar det för barnen förlorar era intentioner sitt syfte. Barn är inte dumma.

    Och om ni väljer att stanna ihop för barnens skull är det ert val. Barnen kan aldrig lastas för det senare: jag offrade detta för dig, vi gjorde det för er skull, ni borde vara tacksamma för att vi stannade ihop osv. Har sett flera exempel på det och att behöva höra sådant gör inte barn tacksamma. De föraktar snarare en bitter förälder som inte kan ta ansvar för sitt eget beslut och sedan ångrar sig. Barnen kommer aldrig att tacka er, så om ni inte förväntar er något tack och ni är överens om att ni bara är tillsammans för barnens skull ser jag inget hinder för varken dig eller din partner att ha diskreta intima relationer vid sidan av. Om ni vill ha det så, gör så!

    En relation behöver inte vara meningslös bara för att den är kärlekslös och man är inte en svag människa eller en dålig förälder om förhållandet mellan mamma och pappa inte är så som det enligt konstens alla regler ska vara, eller för att man inte bara separerar. Allt är inte svart eller vitt. Så länge ni respekterar varandra och kan fungera ihop i vardagen så känner jag att du vet själv vad som är bäst för dig!

    Lycka till i jakten på någon att ligga med????


    Tack.

    Skulle aldrig belasta mina barn genom att säga att jag stannat kvar i ett äktenskap för deras skull. I ärlighetens namn så bottnar våra beteenden i mkt annat. Jag och min man har båda haft en tuff uppväxt och vi finner nog trygghet i livet vi har skaffat oss tillsammans. Vet inte riktigt hur alla lyckliga familjer lever men jag tycker oftast när det kommer till praktiken så verkar vi vara mer harmoniska än många andra..
  • Äldre 17 Jul 22:56
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-13 20:10:11 följande:

    Så majoriteten av er skulle bryta upp, ha barnen varannan vecka och träffa någon ny?


    Jag tror ändå den situation du är i är början på att bryta upp och kommer än mer att bli det om du träffar någon annan. Jag dömer inte dig, men på sätt och vis kan jag se det som en förlängning av plågan inför ett oundvikligt slut.
  • Anonym (19)
    Äldre 17 Jul 23:08
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-13 15:23:44 följande:

    Nu har jag kommit till den punkten att jag måste ha en älskare!!

    Jag har en sambo och vi är ihop av bekvämlighetsskäl.

    Men jag saknar kärlek, passion och åtrå. Har inte kysst en man på 6 år!! Har 6 med min sambo utan att kyssa honom!! Lång historia! Men nu börjar jag känna igen.

    Jag är 35 år, glad och ser ok ut. Har bra arbete och inkomst. Är en vettig person men haft lite otur.

    Skulle du kunna ha ett förhållande med en sån som jag?


    Hur har det gått för dig? Det var ett tag sen du startade tråden? Är du fortfarande på jakt efter någon?

    För att svara på din fråga i trådstarten så skulle jag inte ha problem av moraliska aspekter. Men vet alldeles för lite om dig för att kunna svara :)
  • Anonym (Älska­ren)
    Äldre 17 Jul 23:44
    +1

    Om jag fann dig intressant och attraktiv så absolut.

    Är singel men kommer ifrån ett långt förhållande.

    Känner att det är många år tills jag kan ha en seriös relation med tex diskussioner om samboskap och gemensamma drömmar. Däremot skulle jag kunna vara en kvinnas lyx i vardagen med härliga träffar och givande konversationer. Har stor livserfarenhet och god allmänbildning så många ser mig nog som en bra middagsdejt. Är givmild i sängkammaren och brukar få beröm. Anpassningsbar för både det hårda och mjuka.

    De singelkvinnor jag träffat vill ofta bli sambos och bilda nya familjekonstellationer. Det kommer säkert en tid för det men just nu hade det kanske varit bättre att vara någons andningshål i en kvävd vardag.

    Förstår hur du tänker och ser egentligen inget problem med att du hittar någon vid sidan. Är nog många som hade mått bra av det i liknande situation. Du lever bara en gång, du får ta ansvar för att ditt liv blir bra.

    Kram

  • Äldre 18 Jul 06:26
    Anonym (19) skrev 2018-07-17 23:08:19 följande:

    Hur har det gått för dig? Det var ett tag sen du startade tråden? Är du fortfarande på jakt efter någon?

    För att svara på din fråga i trådstarten så skulle jag inte ha problem av moraliska aspekter. Men vet alldeles för lite om dig för att kunna svara :)


    Precis! Hur har det gott? Det har varit många moralpoliser i denna diskussion!!!

    Hoppas du inte har gett upp tanken på en älskare! Att ha någon vid sidan av kan skapa många positiva ringar på vattnet! Låter som du ändå tar ansvar och tänker på vad som är bäst för barnen och att de ska ha två föräldrar! Du ska också kunna njuta av livet! Skaffa en KK, skit i vad andra tycker och tänker!
  • Anonym (Hm)
    Äldre 18 Jul 12:17

    Hur har det gått?

  • Anonym (Fri) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 11:08
    man i göteborg skrev 2018-07-18 06:26:48 följande:
    Precis! Hur har det gott? Det har varit många moralpoliser i denna diskussion!!!

    Hoppas du inte har gett upp tanken på en älskare! Att ha någon vid sidan av kan skapa många positiva ringar på vattnet! Låter som du ändå tar ansvar och tänker på vad som är bäst för barnen och att de ska ha två föräldrar! Du ska också kunna njuta av livet! Skaffa en KK, skit i vad andra tycker och tänker!
    Fantastiskt! Exakt så!

    Kram
  • Anonym (Fri) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 11:24

    Hur det har gått..

    Efter en lång och härlig semester med resor, god mat och mycket umgänge är jag ännu säkrare på att jag inte vill rucka på den trygghet barnen omringas av precis som det är nu. Barnen är lyckliga och vi vuxna bråkar inte med varandra utan har en god ton till varann. Ser inte att barnen skulle fara illa av det..

    MEN jag märker också att även min man mår väldigt bra av någon som uppskattar honom och skrattar åt hans enligt mig DÅLIGA skämt. Det märks väl när vi umgås med andra där någon klickar med honom..
    Samtidigt som att jag mår bra av att umgås med andra som jag klickar med.

    Slutsatsen är att om jag hittar någon som jag finner intressant och attraktiv och som  är i min situation så skulle jag inte tveka. Jag skulle dock försäkra mig om att han inte förväntar sig att vi lämnar våra familjer för varandra utan mer ser det som komplettering. Jag skulle inte heller blir krossad om jag fann att min man träffar någon på sidan. Så får framtiden utvisa vad som kommer skall.

  • Anonym (Sirri­)
    Äldre 29 Jul 11:42

    Jag ställer upp .en kille på 29 år

  • Anonym (R)
    Äldre 29 Jul 11:44
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-13 15:23:44 följande:

    Nu har jag kommit till den punkten att jag måste ha en älskare!!

    Jag har en sambo och vi är ihop av bekvämlighetsskäl.

    Men jag saknar kärlek, passion och åtrå. Har inte kysst en man på 6 år!! Har 6 med min sambo utan att kyssa honom!! Lång historia! Men nu börjar jag känna igen.

    Jag är 35 år, glad och ser ok ut. Har bra arbete och inkomst. Är en vettig person men haft lite otur.

    Skulle du kunna ha ett förhållande med en sån som jag?


    Varför kysser ni inte varandra?
  • Anonym (R)
    Äldre 29 Jul 11:45
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-13 16:30:40 följande:

    Klart det finns förståelse för att livet tar en annan vändning än man tänkt sig. Men då gör man något åt det, man lever inte kvar i en rutten relation, då bryr man sig inte om sitt eget mående. Och vem vill vara med någon som har så låga tankar om sig själv? Dessutom tycker jag att du brister i ditt föräldraskap när du lever i ett kärlekslöst förhållande och dessutom vill vara otrogen. Totalt respektlöst.


    Fan vad sexig du måste vara, älskar hur smart du är.
  • Anonym (Man)
    Äldre 29 Jul 11:47

    Svar nej. Attraheras av starka människor som vet vad de vill, vågar ta risker och står på egna ben.

  • Äldre 29 Jul 11:51
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-13 16:51:13 följande:
    Men håller ni inte med om att detta med barn gör saken värre??

    Vad är värst?? Att följa sina lustar och jaga sin lycka eller att barnen får växa upp med två närvarande föräldrar? Vi är inte så kärlekslösa tänker jag. Mest vänskapliga bara.
    Och här gör du ett feltänk.
    Även om föräldrarna gör slut med varandra så kan båda föräldrarna ändå vara närvarande föräldrar till barnen.
    Att vara närvarande förälder är inte samma sak som att "bo under samma tak med barnen".

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 29 Jul 12:00
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-13 19:52:00 följande:
    Tycker ni inte att ni är lite väl hårda nu?
    Tycker du att din psykolog är hård mot dig när han säger att du skall vara ärlig emot dig själv och din omgivning?

    Folk är ärliga i tråden. Om du väljer att vara otrogen så kan det kosta dig så mycket mer än att riskera ha barnen halvtid om du gör slut innan du skaffar en KK (ny partner).

    Om du är otrogen så ser barnen detta "mamma var elak mot pappa" och då kan barnen ta pappas poarti och ta avstånd från dig och ta pappas parti och du riskerar att inte få träffa barnen alls. Även om barnen inte kan förstå otrohet egentligen så ser de ju att mamma har gjort något som sårar pappa.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Skulle du kunna ligga med mig och vem är du?