• Anonym (så förbannat less på SEXspam)

    Kan man inte likna sexspamangreppen på FL just nu vid en cyberattack?

    Uppenbarligen är det någon som gör allt för att sänka denna sajt i graven och göra den obrukbar.
    Och det värsta man kan göra är ju egentligen att klaga på detta (som jag gör nu) och skapa trådar om det eftersom någon vill precis detta och sitter och klappar händerna och jublar.

    Kan man inte anmäla sånt på allvar? Något måste ju göras det är ju helt galet nu och det kan väl inte vara meningen att allt sånt här ska plockas för hand en efter en?

    Man kan ju inte alls välja bort detta om man vill hänga i Sex & samlevnadstråden, det är ju omöjligt att skilja ut de egentligen trådarna bland all jävla skit;((((((

    Någon skicklig dataexpertmåste det väl finnas som kan åtgärda detta på något sätt?!!!!!!

  • Svar på tråden Kan man inte likna sexspamangreppen på FL just nu vid en cyberattack?
  • VegetaSama

    För det första är detta forum redan så långt ner ett forum kan vara

    Sen vad exakt ska man göra? Det är ju fl vars säkerhet och ovilja att ta tag i nåt som är problemet och anledning till varför lekstugan kan fortsätta

  • VegetaSama

    Det är inte en attack, ingen skickar skadliga koder eller gör nåt annat som skulle vara olagligt ,FL har dålig säkerhet , hell dom vill antagligen inte göra nåt åt det för då skulle dom tagit tag i det forum för länge sen , men FL verkar vara nöjda med att vara internets toalett

  • Aikido

    Jag har precis knutit näven i fickan och mumlat knappt hörbart "Nu får det banne mig vara nog!".

    Nej men skämt åsoido, skrivförbud för nya användare är en åtgärd som inte borde kräva särskilt många konsulttimmar att utföra såvida inte teknikerna sitter och tjuvhåller på serverlösenorden på grund av uteblivna löner eller liknande.

    Därefter manuell granskning av kontona med minst en liten sinnesundersökning, inlämnande av stamtavla, vaccinationskort och grundskolebetyg innan någon får börja posta.

  • VegetaSama
    Aikido skrev 2018-02-13 18:55:03 följande:

    Jag har precis knutit näven i fickan och mumlat knappt hörbart "Nu får det banne mig vara nog!".

    Nej men skämt åsoido, skrivförbud för nya användare är en åtgärd som inte borde kräva särskilt många konsulttimmar att utföra såvida inte teknikerna sitter och tjuvhåller på serverlösenorden på grund av uteblivna löner eller liknande.

    Därefter manuell granskning av kontona med minst en liten sinnesundersökning, inlämnande av stamtavla, vaccinationskort och grundskolebetyg innan någon får börja posta.


    Nej för fan det är faktiskt ordning och reda du pratar om =P verkar inte vara nåt FL är måna om

    Skämt och sido tror faktiskt dom vill vara Sverige största troll forum ,mer besökare gynnar dom så ligger direkt inte i FL,s ekonomiska intresse att göra nåt åt det
  • Teady111

    Men hur svårt kan det vara för dem att göra så att man måste fylla i en verifieringskod innan man postar något? Klarar till och med en amatör av!

    Eftersom det är ju förmodligen robotar som postar all skit hela tiden . .

  • VegetaSama
    Teady111 skrev 2018-02-13 19:12:12 följande:

    Men hur svårt kan det vara för dem att göra så att man måste fylla i en verifieringskod innan man postar något? Klarar till och med en amatör av!

    Eftersom det är ju förmodligen robotar som postar all skit hela tiden . .


    Robotar coolt så man har byggt robotar som sitter vid datorer och skriver  =P låter väldigt avancerat med tanke på att dom dyraste och mest avancerade robotarna idag knappt kallar av att göra nåt =P 

    Dessa troll är rika som har råd med robotarmer
  • Teady111
    Teady111 skrev 2018-02-13 19:24:04 följande:

    Men vad är det då???


    Jag tror knappast de sitter för hand och tok-postar hela tiden. Vad tror du?
  • Anonss

    Hacker attack innebär ett faktiskt intrång i sidans säkerhet (vilket kräver kunskaper) medans detta är bara spamprogram som en femåring skulle kunna förhindra om FL bara ville

    Hacker betyder egentligen datorkunnig person

  • Tremkor
    Anonss skrev 2018-02-13 21:56:11 följande:

    Hacker attack innebär ett faktiskt intrång i sidans säkerhet (vilket kräver kunskaper) medans detta är bara spamprogram som en femåring skulle kunna förhindra om FL bara ville

    Hacker betyder egentligen datorkunnig person


    Exakt visst skulle FL kunna ta tag i det om dom ville ,men reklamintäkter blir ju större om fler besöker sidan så det ligger knappast i FL intresse att göra nåt åt trollen
Svar på tråden Kan man inte likna sexspamangreppen på FL just nu vid en cyberattack?