• Stolt Farsa
    Äldre 13 Feb 19:24
    1583 visningar
    13 svar
    13
    1583

    Har sexismen minskat efter #metoo

    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har sexismen minskat efter #metoo
  • Anonym (Filos­ofen)
    Äldre 13 Feb 19:53
    #1
    -1 +4

    Samhällsklyftorna och klyftorna mellan könen har åtminstone ökat. Överlag verkar folk argare och bittrare och mera missunnsamma nu.

  • Anonym (H)
    Äldre 13 Feb 20:04
    #2
    Anonym (Filosofen) skrev 2018-02-13 19:53:00 följande:

    Samhällsklyftorna och klyftorna mellan könen har åtminstone ökat. Överlag verkar folk argare och bittrare och mera missunnsamma nu.


    Jag tycker att sexismen minskat efter metoo. I alla fall baserat på egna upplevelser. De klyftor mellan könen du talar om har blåst upp sista åren men inget märkbart efter metoo.
  • Äldre 13 Feb 20:10
    #3
    +1

    Nej men medvetenheten om dem har ökat. Jag tror det kommer leda till minskade klyftor

  • Anonym (njae)
    Äldre 13 Feb 20:42
    #4
    +1

    Ja män är nog mycket räddare på sina arbetsplatser nu. Rädda om sin tjänst och sitt rykte. Ute i samhället har jag inte märkt någon skillnad, lika mycket tafsande på klubben i helgen, smekningar över skinkorna...alltså det vanliga speciellt på dansgolven. Förfriskade människor tar sig friheter.

  • Anonym (Kåt, glad och tacksa­m)
    Äldre 13 Feb 21:15
    #5

    Upplever att det bara blir allt värre. Det blir allt mer udda och mer grupperat.

    Klassklyftor ökar, klyftorna mellan män och kvinnor ökar, folk är aggressiva, vill ständigt missförstå, de är hatiska, bittra och ständigt på tå.

  • Anonym (njae)
    Äldre 13 Feb 21:38
    #6
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2018-02-13 21:15:21 följande:

    Upplever att det bara blir allt värre. Det blir allt mer udda och mer grupperat.

    Klassklyftor ökar, klyftorna mellan män och kvinnor ökar, folk är aggressiva, vill ständigt missförstå, de är hatiska, bittra och ständigt på tå.


    Så var det långt innan Metoo. Denna rörelse är det bästa och viktigaste som hänt i samhället sedan kvinnlig rösträtt. Nu behövs mer resurser läggas på bara hårdare tag mot pedofiler och barnsexbrott och att se till att få bukt med det manliga brottsligheten/våldet och alla kostnader det ger för samhället.
  • Anonym (Kåt, glad och tacksa­m)
    Äldre 13 Feb 21:56
    #7
    -1 +1
    Anonym (njae) skrev 2018-02-13 21:38:14 följande:
    Så var det långt innan Metoo. Denna rörelse är det bästa och viktigaste som hänt i samhället sedan kvinnlig rösträtt. Nu behövs mer resurser läggas på bara hårdare tag mot pedofiler och barnsexbrott och att se till att få bukt med det manliga brottsligheten/våldet och alla kostnader det ger för samhället.
    Nej håller inte med, det har blivit långt värre. Långt mer grupperat.

    Du får gärna tycka det är nåt stort, jag tycker inte det alls. Det är slag i luften och har mest gjort världen till det sämre. Den mest lättkränket kan numera peka på någon och få personen i fråga utstött ur arbetsliv och samhället via allehanda tidningar eller sociala medier. Det kallar jag inte nåt bra och stort. Jag tycker att man då har tagit steg tillbaka i utvecklingen.  
  • Anonym (123)
    Äldre 13 Feb 22:11
    #8
    +1

    På mitt jobb är allt som vanligt i alla fall. Alla, även kvinnorna, drar "sexistiska" skämt. Nu skämtas det även om metoo dock :)

  • Anonym (Man)
    Äldre 14 Feb 12:40
    #9
    +1

    Nej kvinnor är mer sexistiska nu.

  • Anonym (H)
    Äldre 14 Feb 12:48
    #10
    Anonym (Man) skrev 2018-02-14 12:40:38 följande:

    Nej kvinnor är mer sexistiska nu.


    På vilket sätt?
  • Anonym (njae)
    Äldre 14 Feb 12:54
    #11
    +1
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2018-02-13 21:56:59 följande:
    Nej håller inte med, det har blivit långt värre. Långt mer grupperat.

    Du får gärna tycka det är nåt stort, jag tycker inte det alls. Det är slag i luften och har mest gjort världen till det sämre. Den mest lättkränket kan numera peka på någon och få personen i fråga utstött ur arbetsliv och samhället via allehanda tidningar eller sociala medier. Det kallar jag inte nåt bra och stort. Jag tycker att man då har tagit steg tillbaka i utvecklingen.  
    Men världen har ju bara blivit sämre för dem om tidigare gjorde den värre! De män som tog sig friheter innan och är den typen som alla skulle må bra av att slippa.
  • HelaGo­tland
    Äldre 17 Feb 01:10
    #12
    +1

    Är det någon mer än jag som känner er som labbråttor i ett fysiskt psykiskt experiment utfört av aliens elller Rotschild eller vilka som nu styr på denna planet? Hela #metoo grejen känns som uttänkt på Södertörns folkhögskola eller kanske Berkeley.

    "Divide and conquer" kände ju redan de gamla romarna till.

  • Anonym (Tobbe­lito)
    Äldre 17 Feb 09:56
    #13
    +1

    Metoo-grejen i Sverige kändes som verkliga övergrepp blandades med inbillade och rena lögner. I mitt jobb följer jag mycket utländsk media. I Sverige var det mest utflippat och kom att bli ett kollektivt skuldbeläggande av svenska män. Det har tveklöst påverkat mitt synsätt på svenska kvinnor till det sämre.

Svar på tråden Har sexismen minskat efter #metoo