• Anonym (Blä)

    En lista

    Här kommer en lista över saker jag hellre skulle vilja göra imorgon än att gå till mitt jobb:


    Gå på glödande kol
    Åka genom åskväder med ett litet propellerflygplan från ett lågbudget-bolag i Kongo
    Sätta mig och meditera i en stack med pissmyror
    Slicka på en iskall lyktstolpe
    Dra naglarna mot en griffeltavla oavbrutet i tolv timmar
    Äta "bajsranden" på en kräfta 
    Tappa en skiva Skogaholmslimpa på tunnelbanan med smörsidan nedåt och äta upp den
    Lyssna på samma låt av Samir och Viktor en hel dag
    Borsta tänderna med leverpastej 
    Fastna i en hiss
    Övningsköra och träna vänstersväng på landsväg med Stevie Wonder
    Vara med i en reklamfilm för medel mot svampinfektion i underlivet
    Träffa mitt ex och hans nya tjej på ICA när dom köper chokladsås och sprutgrädde och jag köper näsdroppar och bindor
    Heja på Malmö FF
    Ligga med Alexander Bard
    Röntga tänderna hos tandläkaren med röntgen-sensorn i munnen i en evighet 
    Börja prata som Gustav Mandelman 
    Massera in ett tuggummi i håret 
    Glömma göra anonym signatur när jag skriver om mina pinsamma sex-upplevelser i "känsliga rummet" på Familjeliv 
    Spela död

    Debattera fritt.
    Kram. 

  • Svar på tråden En lista
  • Anonym (Blä)
    Dynomate skrev 2018-02-13 21:11:57 följande:

    Gör det dåOskyldig
    Vad jobbar du med?


    Jag arbetar på en grundskola och är en tämligen exceptionell förebild, vilket kanske inte framgår av min lista, men jag lovar, jag är det. 
  • Anonym (Blä)
    Anonss skrev 2018-02-13 21:22:05 följande:

    Heja på Malmö ???? klockrent, då skulle jag nog byta jobb om det var så uselt


    Jamen du förstår ju då hur riksrisigt det är på min arbetsplats om jag hellre håller på MFF. Att tycka att mitt jobb är trivsamt är som att tycka att Kingsley Sarfo är en myskille. Det går inte ihop!
  • Anonym (finfint)

    Välj nummer 4, så kan du skicka sms till jobbet sedan där du sjukskriver dig tills det töar.

  • Anonym (Blä)
    Anonym (finfint) skrev 2018-02-13 21:49:12 följande:

    Välj nummer 4, så kan du skicka sms till jobbet sedan där du sjukskriver dig tills det töar.


    Blir sjukskrivning till juni alltså? Flört Jag gillar hur du tänker!
  • a833d11111
    Varför respekterar du allas tro?

    Respekterar du alltså IS?

    För att alla har rätt att tro på vad de vill
    Jag respekterar inte vad IS gör. Men jag respekterar rätten till deras tro

    Förövrigt är IS CIA 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Oops) skrev 2018-02-13 23:15:33 följande:

    Vilken jätterolig lista !


    Den kan verka rolig men jag hoppas att du förstå allvaret i detta? Vilket helvete jag genomlider på jobbet? Flört Men det var terapeutiskt att skriva av sig lite ångest ändå.
  • Anonym (Oops)
    Anonym (Blä) skrev 2018-02-13 23:30:16 följande:

    Den kan verka rolig men jag hoppas att du förstå allvaret i detta? Vilket helvete jag genomlider på jobbet?  Men det var terapeutiskt att skriva av sig lite ångest ändå.


    Jag gissar att om du jobbar på en grundskola och hatar ditt jobb då är det säkert högstadieelever du har mest med att göra.

    -Har jag rätt?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Oops) skrev 2018-02-13 23:34:40 följande:
    Jag gissar att om du jobbar på en grundskola och hatar ditt jobb då är det säkert högstadieelever du har mest med att göra.

    -Har jag rätt?
    Svar ja. Du har helt rätt, bra där Skrattande Men det är faktiskt inte eleverna som är mitt problem. Det är kollegorna. Min nästa lista ska nog heta: "Föremål och djur jag hellre spenderar tid med än mina kollegor". 
  • Anonym (Oops)
    Anonym (Blä) skrev 2018-02-13 23:38:08 följande:

    Svar ja. Du har helt rätt, bra där  Men det är faktiskt inte eleverna som är mitt problem. Det är kollegorna. Min nästa lista ska nog heta: "Föremål och djur jag hellre spenderar tid med än mina kollegor". 


    Man kan ha många olika jobb på en skola men om du är lärare borde det vara lätt att byta arbetsplats och få högre lön. De påstår ju att det finns lärarbrist
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Oops) skrev 2018-02-13 23:44:45 följande:
    Man kan ha många olika jobb på en skola men om du är lärare borde det vara lätt att byta arbetsplats och få högre lön. De påstår ju att det finns lärarbrist
    Om du undrar varför det är lärarbrist så beror det på att folk säger upp sig så fort dom träffar mina kollegor.
Svar på tråden En lista