• LillÄrtan

    Konstiga flytningar och livmodertapp som beter sig konstigt

    Jag började med progrestronkräm nu efter senaste ÄL och jag slutade 2 dagar innan vad jag räknade ut skulle vara BIM (min app säger att mensen bör komma 14/2). I första hand vill jag använda det för att se om det hjälper mot min mensvärk. I andra hand för att det kan underlätta för ägget att fastna.

    Jag har nu konstiga flytningar som är i liknande konsistens med rå äggvita och färgen av kokt äggvita.

    Jag har menskopp och när jag har varit borta så har jag haft den i utifall att mensen skulle komma. Jag har då sett att det är mycket av det där vita, det verkar nästan vara som ett mindre vattenfall av det.

    Min livmodertapp har gått all crazy; högt upp, hård, bakåtvänd, stängd. Hög, både mjuk och hård, stängd. Centrerad, mjuk, bakåtlutad, stängd. Centrerad, hård, stängd. Kontentan i det hela är att den här ändrat läge och från både mjuk och hård.

    Jag har endast känt förra månadens cykel strax innan BIM. Dagen innan var den tydligt öppen, mjuk och låg. Förmodligen så får jag min mens imorgon. Den där tyngdkänslan jag har nu avslöjar det :(

    Någon som brukar ha sådana flytningar innan mens? Finns det också någon som har varit med om att livmodertappen har blivit crazy runt mens?

    Jag har en cykel på mellan 25-36 dagar, så att säga när BIM är kan vara svårt, trots att jag förhoppningsvis lyckades pricka in ÄL rätt.

  • Svar på tråden Konstiga flytningar och livmodertapp som beter sig konstigt
  • Snuttis2

    Nu tar du ju hormoner så det är ju egentligen inget konstigt att kroppen kanske beter sig annorlunda !

    Dock tycker jag att din beskrivning av tappen låter som att du är gravid. Väntar några dagar o ta ett test och sluta sedan att klämma på tappen - det är inte att rek pga infektionsrisken !

  • LillÄrtan
    Snuttis2 skrev 2018-02-14 01:36:16 följande:

    Nu tar du ju hormoner så det är ju egentligen inget konstigt att kroppen kanske beter sig annorlunda !

    Dock tycker jag att din beskrivning av tappen låter som att du är gravid. Väntar några dagar o ta ett test och sluta sedan att klämma på tappen - det är inte att rek pga infektionsrisken !


    Det är inte farligt så länge händerna är rena :) Dessutom, hur många killar brukar tvätta snoppen innan de ska ha sex?
  • LillÄrtan

    Jahapp. Nu börjar mina bröst värka också, inte så illa som det brukar kunna vara, inte än så länge i alla fall. I vanliga fall brukar jag kunna ha ont i ungefär en vecka innan mens. Men saker i kroppen så klart hända. Men min livmodertapp beter sig fortfarande underligt och flytningarna tar inte slut. Just nu är den mjuk, centrerad och stängd. I morse var den hög, både mjuk och hård och så var den öppen. Den lever verkligen sitt egna liv. 

    Den känns även konstigt sluten, inte bara som en glipa. På ett ställe känns det nästan som att den försöker bita ihop, eller vad jag ska säga, lite svårt att förklara. 

    Jag känner även att jag mår lite skit om jag skulle vara gravid mot alla odds. För under tre dagar har jag tagit sammanlagt 3 ibumetin och 6 alvedon (1 ibumetin + 2 alvedon, något som förra mensen hjälpte bättre än 1 ipren och 2 alvedon), för det har känts som att jag börjat få mensvärk och tar jag inte tablett på en gång så blir det garanterat pest och pina. 

    Jag ska vänta en vecka och se. Förhoppningsvis så kommer inte mensen. 

  • LillÄrtan

    Mensen kom :'( Hoppas bara att den inte kommer nästa månad ;) Men jag tror att progesteronkrämen fungerade mot mensvärken i alla fall. Det har räckt med 1 Ibumetin och 2 Alvedon :) I vanliga fall har jag fortfarande sjuhelsike ont :( Men just nu är jag inte ens lite öm :) Men det kommer förmodligen imorgon eller senare under dagen :O :( 

    Jag får tänka positivt och hålla tummarna för att det inte gör så ont som det brukar göra. 

  • joannaq
    LillÄrtan skrev 2018-02-15 16:13:59 följande:

    Mensen kom :'( Hoppas bara att den inte kommer nästa månad ;) Men jag tror att progesteronkrämen fungerade mot mensvärken i alla fall. Det har räckt med 1 Ibumetin och 2 Alvedon :) I vanliga fall har jag fortfarande sjuhelsike ont :( Men just nu är jag inte ens lite öm :) Men det kommer förmodligen imorgon eller senare under dagen :O :( 

    Jag får tänka positivt och hålla tummarna för att det inte gör så ont som det brukar göra. 


    Försök att inte ta ibumitin eller Ipren för de kan hämma äl. :(
  • LillÄrtan
    joannaq skrev 2018-02-21 22:07:14 följande:

    Försök att inte ta ibumitin eller Ipren för de kan hämma äl. :(


    Detta visste jag inte :O

    Nu var det ett tag sedan jag var inne och min mens har lyckats komma ännu en gång :( Nu ska jag verkligen leva på "en strikt diet". Inga ipren eller liknande ämnen.
  • joannaq
    LillÄrtan skrev 2018-03-23 07:38:40 följande:

    Detta visste jag inte :O

    Nu var det ett tag sedan jag var inne och min mens har lyckats komma ännu en gång :( Nu ska jag verkligen leva på "en strikt diet". Inga ipren eller liknande ämnen.


    Samma här har bim 28 /3 så bara att vänta :)
Svar på tråden Konstiga flytningar och livmodertapp som beter sig konstigt