• Anzil
    Äldre 14 Feb 08:40
    1657 visningar
    8 svar
    8
    1657

    Alltid charmigt att få någonting på alla hjärtans dag?

    Jag tänkte köpa en ask godis/choklad. Tänkte i början en bukett blommor, men det är nog alldeles för mycket.

    Min tanke var att köpa någonting till en person som jag är förälskad i. Jag känner att jag i alla fall vill jättegärna ha den trevliga kontakten med henne som vän åtminstone.

    Jag vill inte få henne att känna sig obekväm, men att få någonting på en dag som man kan tänka på sina nära vän och specifika personer.

    Men jag vill som sagt inte att hon skall tro någonting annat om mig, om att jag hela tiden hoppas på att det skall bli någonting mellan henne och mig. Utan jag vill gärna vara hennes vän.

    Hon har inte heller sagt någonting om att hon inte är intresserad, utan jag har förutspått detta själv och accepterar det.

    Men skulle det vara dumt om jag köpte någonting, något litet åtminstone. Om det var i mitt fall, hade jag blivit väldigt glad, men alla kan ju vara olika.

    Hade ni själva känt en obekvämhet eller något annat negativt, om en man gav till er någonting?

    Förövrigt är det en middagsinbjudan om några dagar, det kommer även bli lite trevliga aktiviteter. Så jag tänkte att jag steppar in, ger exempelvis föremålet och sedan bjuder in henne till middagsinbjudan. Ja, man är välkommen att ta med en kompis till detta.

    Kort fråga: Skulle det bara bli obekvämt av allting?
    Eller man kanske skulle bli glad, för att någon annan tänker på en?

  • Svar på tråden Alltid charmigt att få någonting på alla hjärtans dag?
  • Anzil
    Äldre 14 Feb 11:54
    #1

    Jag funderar på att köpa något litet, men jag är orolig att hon skall misstolka det hela. .

    Hur glad kan en person bli, eller kan man bli obekväm ställd?

    Tack på förhand!

  • Äldre 14 Feb 12:49
    #2

    Köp en bukett rosor. Ge henne en och ge de andra till andra personer. Det är nog mest safe. Alternativt en liten godisgrej. Inte en stor chokladask eller stor bukett blommor.

  • Äldre 14 Feb 12:53
    #3

    Det beror väl på individen.

    Vad tycker just den tjejen om Valentin dag?

    Jag ogillar dessa importerade amerikanska högtider som går ut på all sälja onödiga saker till folk så jag skulle tycka att det är fantasilöst och ocharmigt.

    Men hon kanske blir jätteglad. Vem vet.

  • Anzil
    Äldre 14 Feb 20:38
    #4
    Persikaplommon skrev 2018-02-14 12:53:51 följande:

    Det beror väl på individen.

    Vad tycker just den tjejen om Valentin dag?

    Jag ogillar dessa importerade amerikanska högtider som går ut på all sälja onödiga saker till folk så jag skulle tycka att det är fantasilöst och ocharmigt.

    Men hon kanske blir jätteglad. Vem vet.


    Men även om det gäller att bara allmänt ge bort till en kompis?


     


    Om man köper exempelvis en gosedjur. En sådan djurart som hon tycker extra är söt. Som t.ex en hund eller katt-mjukisdjur.


     


    Skulle hon känna sig som ett barn och förodmjukad eller något ännu värre?

    Jag själv hade ju blivit väldigt glad. Men hur hade de flesta människor reagerat med att få ett mjukisdjur?

    Hon är ung vuxen.

  • Anzil
    Äldre 14 Feb 23:00
    #5

    Okej!

    Jag fegade ur . .  .

    Jag var rädd vad hon skulle tycka och så. Men nu sitter jag här och ångrar mig att jag inte gav någonting på Alla hjärtans dag :(

    Hur konstigt blir det om man ger en gåva/gosedjur dagen efter och berättar i något stil med att man ville ge den på Alla hjärtans dag, och ger ursäkten/förklaringen av att man inte kunde av olika anledningar.

    Blir det konstigt? . . ..

    Jag vill så gärna ge någonting....

    Tack för svar!

  • Äldre 14 Feb 23:11
    #6
    Anzil skrev 2018-02-14 23:00:09 följande:

    Okej!

    Jag fegade ur . .  .

    Jag var rädd vad hon skulle tycka och så. Men nu sitter jag här och ångrar mig att jag inte gav någonting på Alla hjärtans dag :(

    Hur konstigt blir det om man ger en gåva/gosedjur dagen efter och berättar i något stil med att man ville ge den på Alla hjärtans dag, och ger ursäkten/förklaringen av att man inte kunde av olika anledningar.

    Blir det konstigt? . . ..

    Jag vill så gärna ge någonting....

    Tack för svar!


    Klart att du kan göra det! Lycka till :)
  • Äldre 14 Feb 23:20
    #7
    Anzil skrev 2018-02-14 20:38:27 följande:

    Men även om det gäller att bara allmänt ge bort till en kompis?

     

    Om man köper exempelvis en gosedjur. En sådan djurart som hon tycker extra är söt. Som t.ex en hund eller katt-mjukisdjur.

     

    Skulle hon känna sig som ett barn och förodmjukad eller något ännu värre?

    Jag själv hade ju blivit väldigt glad. Men hur hade de flesta människor reagerat med att få ett mjukisdjur?

    Hon är ung vuxen.


    En gosedjur du vet hon gillar är mycket bättre. ( även dagen efter ) .

    Det är en personlig present.

    Det är sådana typiska Valentindags saker på extrapris jag tycker är dåliga som hjärtformad chokladask , röda rosor mm . som finns i högar i mataffärer varje Valentindag jag tycker är tråkiga.

    Det är trist och opersonligt.

    Ger du henne någonting som du vet hon gillar är det en bra present . Det visar att du bryr dig om henne som person och vad hon gillar.
  • Äldre 14 Feb 23:25
    #8
    Persikaplommon skrev 2018-02-14 23:20:34 följande:

    En gosedjur du vet hon gillar är mycket bättre. ( även dagen efter ) .

    Det är en personlig present.

    Det är sådana typiska Valentindags saker på extrapris jag tycker är dåliga som hjärtformad chokladask , röda rosor mm . som finns i högar i mataffärer varje Valentindag jag tycker är tråkiga.

    Det är trist och opersonligt.

    Ger du henne någonting som du vet hon gillar är det en bra present . Det visar att du bryr dig om henne som person och vad hon gillar.


    Tycker samma.

    Gåvor är som bäst alla dagar förutom alla hjärtans dag.

    Tänk att få en personlig present en vanlig veckodag vilken speciell mysig överraskning :)
Svar på tråden Alltid charmigt att få någonting på alla hjärtans dag?