• Anonym (safe)

    Oskyddat med ny kille = okej?

    Konstig fråga men jag ska träffa en kille ikväll som uppvaktat mig länge och vi har träffats förut. Nu gick vi från fika till träff hemma hos honom på mitt initiativ och jag har bland annat sagt att han får komma i mig. Han har köpt vin och gott och ställer jag in nu så blir det tredje gången på kort tid. Jag har alldeles precis haft mens vilket ju borde innebära att risken för att bli gravid är så gott som obefintlig. Kan jag vara lugn och hålla det jag lovat utan att behöva oroa mig? Ställer frågan till den yngre andelen här som kanske är mer okej med det.

  • Svar på tråden Oskyddat med ny kille = okej?
  • Anonym (Nej)

    Säkra perioder är bullshit.

    Du kan bli gravid när som helst.

    Dessutom kan du ju få sjukdomar utan skydd?

    Varför vill du riskera det?

  • fjanten

    Om ni två känner att det inte gör något med eventuella könssjukdomar eller graviditet så är det ju bara att köra på.

    Som anonyma Nej här uppe skriver så är inte säkra perioder så värst säkra, googla lite statistik.

  • Anonym (21)

    Nej. Har du inget annat preventivmedel kan du bli gravid. Har ni inte kondom kan du få sjukdomar.

  • Queennr1

    Inför en date har du nu alltså LOVAT att han ska få spruta i dig? Lite som att man lovar att gå ut med någons hund på onsdag? Och nu känner du dig tvungen att hålla det löftet, för annars kanske han blir besviken?

    Alltså hur gammal är du?

    Skydd använder man av betydligt fler (och allvarligare) skäl än just graviditet.

    Reflektera över om du ens är sugen på oskyddat sex eller sex över huvudtaget. Borde inte sex vara nåt som faller sig när man är i situationen, inget man lovar bort några dagar i förväg. Varför är skydd oviktigt för honom? Har han kanske inte så mycket att förlora?

  • Anonym (safe)

    Vill förstås inte bli gravid men jag kan omöjligt ha ägglossning nu. Det gäller en gång?

  • Anonym (21)
    Anonym (safe) skrev 2018-02-14 09:03:07 följande:

    Vill förstås inte bli gravid men jag kan omöjligt ha ägglossning nu. Det gäller en gång?


    Spermier kan leva kvar inne i dig i upp till en vecka. Men framför allt kan du få sjukdomar. Vill du det?
  • LFF

    Varför har du lovat honom något sådant?
    Varför är det så viktigt för honom?
    Varför är du inte rädd om din egen hälsa?

  • annananonym

    Förlåt en plump fråga men ingår det betalning i detta löfte?
    Otroligt märkligt att lova någon att få komma i dig oskyddat inför en "dejt".

  • Anonym (safe)
    Queennr1 skrev 2018-02-14 09:02:09 följande:

    Inför en date har du nu alltså LOVAT att han ska få spruta i dig? Lite som att man lovar att gå ut med någons hund på onsdag? Och nu känner du dig tvungen att hålla det löftet, för annars kanske han blir besviken?

    Alltså hur gammal är du?

    Skydd använder man av betydligt fler (och allvarligare) skäl än just graviditet.

    Reflektera över om du ens är sugen på oskyddat sex eller sex över huvudtaget. Borde inte sex vara nåt som faller sig när man är i situationen, inget man lovar bort några dagar i förväg. Varför är skydd oviktigt för honom? Har han kanske inte så mycket att förlora?


    Lovat har jag inte. Jag har sagt att jag ser fram emot det. Det har mest varit lite snack när man inte kan sova. Ingen aning om skydd är viktigt för honom men det brukar inte vara det för killar, enligt mig och verkar inte som så nu heller.

    Just nu är jag inte sugen på det överhuvudtaget men det är jag nog ikväll efter drinkar och middag med vänner. Vet inte hur vi ?bestämde? men bara det är lite konstigt haha svar ja.
  • Anonym (safe)
    annananonym skrev 2018-02-14 09:10:41 följande:

    Förlåt en plump fråga men ingår det betalning i detta löfte?

    Otroligt märkligt att lova någon att få komma i dig oskyddat inför en "dejt".


    Haha men gud, betalning ingår inte. Det är ingen dejt utan bara en kul grej att se om vi klickar på det planet. Återigen, jag har inte lovat honom någonting, jag sa att jag föredrar när han kommer i. Är det SÅ konstigt?
Svar på tråden Oskyddat med ny kille = okej?