• Äldre 14 Feb 12:32
    2772 visningar
    5 svar
    5
    2772

    Psyklogiuppgift

    Jag har en uppgift i min psykologikurs där jag ska förklara hur KASAM teorin kan öka förståelsen till psykisk ohälsa. Jag hittar inget som gör det begripligt att svara på den frågan. Bara vad kasam är och hur man uppnår det. Är jag helt dum i huvudet som inte förstår eller kan någon snälla hjälpa mig?

  • Svar på tråden Psyklogiuppgift
  • Äldre 14 Feb 15:34
    #1
  • Tveksa­mt
    Äldre 14 Feb 15:48
    #2
    Jenny 587 skrev 2018-02-14 12:32:03 följande:

    Jag har en uppgift i min psykologikurs där jag ska förklara hur KASAM teorin kan öka förståelsen till psykisk ohälsa. Jag hittar inget som gör det begripligt att svara på den frågan. Bara vad kasam är och hur man uppnår det. Är jag helt dum i huvudet som inte förstår eller kan någon snälla hjälpa mig?


    Låter som en utmärkt fråga att ta med dig till din lärare/föreläsare eller till dina kurskamrater.
    Tanken med att du går kursen är ju att du ska lära dig där...
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Äldre 14 Feb 17:41
    #3

    Ja det är precis det jag ska göra. Jag är sjuk och fick en hemläxa med denna frågeställning. Skulle söka i läroboken efter svar. Då borde det stå i boken. Jag tolkade fram ett svar men läraren sks få förklara för mig när jag är åter.

  • Äldre 15 Feb 01:59
    #4

    Förstå hur livet har blivit som det är. (Beroende på val man gjort i livet och andra händelser.) "Normala" reaktioner på "onormala" händelser.

  • Äldre 15 Feb 02:01
    #5
    alla har olika åsikter skrev 2018-02-15 01:59:28 följande:

    Förstå hur livet har blivit som det är. (Beroende på val man gjort i livet och andra händelser.) "Normala" reaktioner på "onormala" händelser.


    Exempelvis, jag förlorade min mamma i en bilolycka och lider utav depression efter det. Tecken på Ptsd efter trauma
Svar på tråden Psyklogiuppgift