• Anonym (Dilemma)

    Kan jag be att få byta presenten?

    Fick en ring i AHD present men det var fel storlek så vi måste byta den. Han har valt den helt själv och den är jättefin men den är ännu finare med stenar för den lyser verkligen upp med stenar och tar fram designen mycket mer. Vore det hemskt otacksamt och sårande av mig att föreslå att jag gärna vill ha den med stenar istället? Jag vet att priset inte spelar någon roll för honom (oss) så det behöver ni inte tänka på utan bara om det är fult att föreslå samma ring fast med stenar när vi byter. Hur ska jag lägga upp det så jag inte låter bitchig och otacksam? Samtidigt som jag naturligtvis är glad att han har valt den själv så vet jag att jag skulle gå från att bara gilla ringen till att älska den om den hade stenar.

  • Svar på tråden Kan jag be att få byta presenten?
  • ankytt

    - Hur länge har ni varit tillsammans?
    - Vad gav du till honom? Om han hade velat byta den till något som kostade flera tusen mer, skulle det vara ok med dig?

  • Anonym (säg det)

    Men det är väl bara att säga att jag vill gärna ha den med stenar, nu när jag sett att den finns, att du är jätteglad för presenten men att det blir ännu bättre Glad

  • sextiotalist
    Anonym (Dilemma) skrev 2018-02-14 14:41:36 följande:

    Fick en ring i AHD present men det var fel storlek så vi måste byta den. Han har valt den helt själv och den är jättefin men den är ännu finare med stenar för den lyser verkligen upp med stenar och tar fram designen mycket mer. Vore det hemskt otacksamt och sårande av mig att föreslå att jag gärna vill ha den med stenar istället? Jag vet att priset inte spelar någon roll för honom (oss) så det behöver ni inte tänka på utan bara om det är fult att föreslå samma ring fast med stenar när vi byter. Hur ska jag lägga upp det så jag inte låter bitchig och otacksam? Samtidigt som jag naturligtvis är glad att han har valt den själv så vet jag att jag skulle gå från att bara gilla ringen till att älska den om den hade stenar.


    förslag
    "Älskling, den där designen av ringen är helt fantastisk, men om vi nu måste byta den, kan vi inte lägga till ett par stenar, så lyfter designen ännu mer och du, känner du för att köpa mer smycken, då har du verkligen hittat det jag älskar"
  • Anonym (Dilemma)
    ankytt skrev 2018-02-14 14:50:16 följande:
    - Hur länge har ni varit tillsammans?
    - Vad gav du till honom? Om han hade velat byta den till något som kostade flera tusen mer, skulle det vara ok med dig?
    Har varit ihop länge. Om han ville byta eller lägga till pengar så hade det varit mer än okej med mig men jag är inte känslig heller. Det här handlar inte om pengar för honom det vet jag utan det är i så fall om jag sårar hans manliga ego när han har valt ut något själv.
    Anonym (säg det) skrev 2018-02-14 14:51:30 följande:
    Men det är väl bara att säga att jag vill gärna ha den med stenar, nu när jag sett att den finns, att du är jätteglad för presenten men att det blir ännu bättre Glad
    Det är verkligen så att den går från "den är ju fin" till "wow vilken ring!" med stenarna.
    sextiotalist skrev 2018-02-14 14:51:39 följande:
    förslag
    "Älskling, den där designen av ringen är helt fantastisk, men om vi nu måste byta den, kan vi inte lägga till ett par stenar, så lyfter designen ännu mer och du, känner du för att köpa mer smycken, då har du verkligen hittat det jag älskar"
    Det var diplomatiskt sagt. Jag använder nog det för jag brukar anklagas för att inte alltid vara så diplomatisk i mina uttalanden. TystOskyldig

    Men ni tycker att det är okej att jag föreslår det? Jag tänkte säga att han kan slå ihop den med min födelsedagspresent eftersom att den är dyrare? Inte för att han bryr sig om sånt men jag tänkte att det låter lite bättre kanske. Tungan ute


  • Anonym (Nja)

    Oj....nej det hade jag inte sagt. Min man skulle bli hemskt ledsen och besviken, känna sig oduglig. Hade haft den fina ringen som den är och varit tacksam för det.

    Visa bild med och utan stenar ?

  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Nja) skrev 2018-02-14 15:19:54 följande:
    Oj....nej det hade jag inte sagt. Min man skulle bli hemskt ledsen och besviken, känna sig oduglig. Hade haft den fina ringen som den är och varit tacksam för det. Visa bild med och utan stenar ?
    Det vill jag ju förstås inte att han ska känna... Men ringen går verkligen från en alldaglig ring som inte syns eftersom att det bara är guld till "wow" med stenar. Inte för att jag försöker imponera på någon så missförstå mig inte med att jag skriver "wow" men jag skulle bli så mycket gladare av att titta på min hand om den hade stenar jämfört med utan. Och jag kommer ju att använda ringen av och till i väldigt många år framöver så borde den inte vara "wow" då? Svårt det här...
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Dilemma) skrev 2018-02-14 15:27:52 följande:
    Det vill jag ju förstås inte att han ska känna... Men ringen går verkligen från en alldaglig ring som inte syns eftersom att det bara är guld till "wow" med stenar. Inte för att jag försöker imponera på någon så missförstå mig inte med att jag skriver "wow" men jag skulle bli så mycket gladare av att titta på min hand om den hade stenar jämfört med utan. Och jag kommer ju att använda ringen av och till i väldigt många år framöver så borde den inte vara "wow" då? Svårt det här...
    Eftersom det är så pass stor skillnad så ändrar jag mitt svar. Tycker själv om ringar med stenar så på så sätt förstår jag dig.
    Min fästman har en slät ring men jag har stenar i min förlovningsring vilket man kanske inte "ska" ha?

    Vill du visa bild? Kanske nån liknande ring om du är orolig över din anonymitet, vore kul att se skillnaden.
  • Anonym (Ki)
    Anonym (Dilemma) skrev 2018-02-14 15:02:24 följande:

    Har varit ihop länge. Om han ville byta eller lägga till pengar så hade det varit mer än okej med mig men jag är inte känslig heller. Det här handlar inte om pengar för honom det vet jag utan det är i så fall om jag sårar hans manliga ego när han har valt ut något själv.Det är verkligen så att den går från "den är ju fin" till "wow vilken ring!" med stenarna.Det var diplomatiskt sagt. Jag använder nog det för jag brukar anklagas för att inte alltid vara så diplomatisk i mina uttalanden.

    Men ni tycker att det är okej att jag föreslår det? Jag tänkte säga att han kan slå ihop den med min födelsedagspresent eftersom att den är dyrare? Inte för att han bryr sig om sånt men jag tänkte att det låter lite bättre kanske.


    Men varför svarar du inte på frågan? Vad köpte du till honom och hade du blivit kränkt om han ville ha något dyrare/annat?

    Om pengar inte är ett problem kan du ju köpa den själv.
  • Anonym (Sten)
    Anonym (Dilemma) skrev 2018-02-14 14:41:36 följande:

    Fick en ring i AHD present men det var fel storlek så vi måste byta den. Han har valt den helt själv och den är jättefin men den är ännu finare med stenar för den lyser verkligen upp med stenar och tar fram designen mycket mer. Vore det hemskt otacksamt och sårande av mig att föreslå att jag gärna vill ha den med stenar istället? Jag vet att priset inte spelar någon roll för honom (oss) så det behöver ni inte tänka på utan bara om det är fult att föreslå samma ring fast med stenar när vi byter. Hur ska jag lägga upp det så jag inte låter bitchig och otacksam? Samtidigt som jag naturligtvis är glad att han har valt den själv så vet jag att jag skulle gå från att bara gilla ringen till att älska den om den hade stenar.


    Kanske du kan fråga om du får prova den med stenar och han märker att du gillar den mer? Den är ju bara en ring, han vill säkert också att du ska vara helt nöjd om han ändå lagt ut en del pengar. Så hade iaf min man tänk men han är inte heller så sentimental av sig. Du kämner väl din gubbe bäst.
  • Anonym (Dilemma)

    Jag tror att jag bara nämner i förbifarten att jag såg att den fanns med stenar också men om han inte säger något om det så låtsas jag som ingenting men säger vid något tillfälle att nästa ring han vill ge mig så vore det trevligt om den hade lite stenar för variation. Jag uppskattar att ni hjälpte mig vrida på det här lite.

Svar på tråden Kan jag be att få byta presenten?