• Äldre 14 Feb 15:23
    3094 visningar
    4 svar
    4
    3094

    Akut kejsarsnitt

    Vi är två studenter på barnmorskeprogrammet som söker deltagare till vår magisteruppsats.

    Uppsatsen kommer att handla om hur mamman upplever separationen efter ett akut kejsarsnitt. Vi söker er som har genomgått ett akut kejsarsnitt antingen på Helsingborgs lasarett eller Halmstads sjukhus.

    Vi vill att det högst ska ha gått ett år sedan födseln och vi kommer ställa öppna intervjufrågor om er upplevelse att vara ifrån ert barn på post op.

    Syftet med studien är att kunna förbättra vården för er som genomgått ett akut kejsarsnitt.

    Vi exkluderar de kvinnor som varit sövda, planerade kejsarsnitt, tvillinggraviditeter samt de som inte behärskar svenska i tal och skrift.

    Ni bestämmer tid och plats för intervjutillfället. Intervjun kan ev ske via telefon.

    Vid intresse eller vidare information vänligen hör av er till oss.

    Vi skulle vara oerhört tacksamma om du skulle vilja hjälpa oss i vår studie,

  • Svar på tråden Akut kejsarsnitt
  • Äldre 15 Feb 10:50
    #1

    Hej!

    Jag födde med akut kejsarsnitt i oktober 2017 - dock i Malmö. Är det av intresse så kan ni höra av er till mig. Intressant ämne att skriva om!

    Mvh Petra

  • Äldre 16 Feb 16:16
    #2

    Det är absolut av intresse, kan du höra av dig till oss via inboxen?

  • Äldre 27 Feb 12:59
    #3

    Puffar
    Vi är intresserade av er som bor i andra delar av Sverige då kan vi ta intervjun via telefon samt om du genomgått ett planerat snitt.

  • tuuli
    Äldre 27 Feb 20:51
    #4

    Jag födde med akut kejsarsnitt i Malmö januari 2017, men blev sövd. Är det ändå intressant så kan jag gärna ställa upp på en telefonintervju. Mötet med mitt barn blev för övrigt uppskjutet 45 min för att ansvarig läkare skulle gå på lunch... Sammanfattar Malmö KK väldigt väl.  

Svar på tråden Akut kejsarsnitt