• Äldre 14 Feb 19:13
    8037 visningar
    8 svar
    8
    8037

    Nytt restaurangskoncept längs vägar riktat mot barnfamiljer

    Hej allihopa,
    Vi är två studenter som går en entreprenörs kurs på Högskolan Väst. Vi har tidigare gjort ett inlägg här på Familjeliv.se där vi ställde frågor om era åsikter kring önskemål bland vägkrogar. Vi vill även passa på att tacka för de svar som vi fick in, med hjälp av detta har vi kunnat sammanställa information ifrån många människor och utifrån detta kunnat gå vidare till att skapa ett värdeerbjudande. Nu skulle vi slutligen vilja fråga er om era åsikter kring vårt värdeerbjudande. Framstår detta som ett ställe som ni skulle vilja stanna och äta på?

    Ni kan klicka på länken nedan för att komma till värdeerbjudandet och även kunna lämna era åsikter anonymt. Tack på förhand!

    sv.surveymonkey.com/r/DNH7WZ2
  • Svar på tråden Nytt restaurangskoncept längs vägar riktat mot barnfamiljer
  • Äldre 14 Feb 19:27
    #1

    Jag hade nog inte nappat, äter inte alla tacos på fredagar redan?
    Jag hade velat välja mer fritt mellan proteiner, kolhydrater och grönsaker.
    Kombinerat med olika såser.
    Lite nyttigare alternativ.

  • Äldre 14 Feb 19:29
    #2

    Barn kan ju ex vara så att de gillar ris, lax och bara gurka.

  • Äldre 14 Feb 19:48
    #3

    Vad är det ni vill ha svar på i undersökningen? Läste texten men vet inte vad ni är ute efter.

  • Äldre 14 Feb 21:34
    #4
    MsM84 skrev 2018-02-14 19:48:42 följande:

    Vad är det ni vill ha svar på i undersökningen? Läste texten men vet inte vad ni är ute efter.


    Vi har nyligen gjort en enkätundersökning som vi nu har sammanställt och skrivit ut ett värdeerbjudande utifrån. Texten som du finner i länket är vårt värdeerbjudande som vi format efter de svar som vi fick in på enkäten. Nu undrar vi endast om erbjudandet låter intressant och om det är ett ställe som ni skulle kunna tänka er att pröva på.
  • Äldre 14 Feb 21:38
    #5
    Anna74a skrev 2018-02-14 19:27:54 följande:

    Jag hade nog inte nappat, äter inte alla tacos på fredagar redan?
    Jag hade velat välja mer fritt mellan proteiner, kolhydrater och grönsaker.
    Kombinerat med olika såser.
    Lite nyttigare alternativ.


    Poängen med att ha ett tacos koncept där man kan få göra sina egna måltider är att du ska kunna samla ihop exakt det du vill ha. Till exempel om du vill ha en mer proteinrik måltid eller om det ska vara mest grönsaker. Tanken är även att man ska ha flera olika såser bland annat att välja på. Lite som du säger så ska man kunna välja att göra ett nyttigare alternativ.
  • Äldre 14 Feb 22:04
    #6

    Absolut! Alla kan lätt hitta det de gillar, och gott är det, och går snabbt. Skulle man kunna köpa en öl till är det ännu bättre.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 14 Feb 23:08
    #7

    Skulle spontant säga nej. Nu har jag inte läst er undersökning och er enkät, vilket hade vart intressant. Men spontant så känns inte tacos som den mest "bilvänliga" maten. Eftersom att man kunde också kan fritt välja sina komponenter så känns det som att det krockar med att det ska gå snabbt och smidigt? Hur tänker ni kring det? Kommer det vara som en buffé på restaurangen? Eller får du välja i kassan? Vad tänker ni för prissumma? För att peta i er formulering så tycker jag att innan ni lämnar in (om ni ska det) till högskolan att ni formulerar om er. Stanna måste man ju ändå även om ni använder app. Jag tror inte heller att det är särskilt genomtänkt att samarbeta med godis och snacksdistrubitörer, tror ni borde fokusera på en sak, det vill säga erbjuda mycket god mat till rimligt pris. Jag antar att ni också vill tjäna pengar? Godis kommer ni inte att tjäna pengar på. I praktiken tror jag inte att ert koncept håller men för en högskolekurs javisst men med lite mer eftertanke tycker jag. 


     
  • Anonym (.)
    Äldre 14 Feb 23:16
    #8

    Det låter lite som Subway.

    Skippa godiset om det är barnfamiljer ni vill åt.

Svar på tråden Nytt restaurangskoncept längs vägar riktat mot barnfamiljer