• Äldre 14 Feb 20:28
    1536 visningar
    0 svar
    0
    1536

    Ingen mens, negativa test och låg temperatur (BIM+8)

    Hej! Jag bekräftade ägglossning, med både LH-test och Natural Cycles, tisdagen den 23 januari (cykeldag 19) och jag brukar ha en lutealfas på 14 dagar. Det betyder att min BIM var tisdag förra veckan, 7 februari. Grejen är att jag inte har fått mens än!

    I söndags BIM+5 fick jag en liten blödning på morgonen och sen har jag fått rosa/rött på pappret och någon enstaka fläck på trosskyddet sedan dess. Idag, BIM+8 har jag bara fått lite rostfärgat på pappret. Har inte behövt använda tampong eller ens byta trosskydd. Har inte haft någon mensvärk heller.

    Under mensen behöver jag alltid använda tampong och/eller byta binda relativt ofta. Blöder ganska så lätt, men mycket mycket mer än dessa småfläckarna. Har alltid väldigt kraftig mensvärk första mensdagen. Min mens brukar komma runt dag 35 och jag är idag på dag 41.

    Jag har aldrig varit gravid förr, men har fått för mig att jag upplevt relevanta symtom under senaste veckan eller två. Känner mig kissnödig heeela tiden, även om jag inte alltid kan få ut mer än ett par droppar. Har blivit plötsligt illamående så att jag behövt lägga mig ner. Trött hela tiden. Mina bröst är svullna och är ömma från och till. Sug/besatthet av specifik mat.

    Allt jag skrivit här låter som att jag hade kunnat vara gravid. Men jag har tagit massor av graviditetstest och de har alla varit negativa. Och min temperatur har gått rakt neråt de senaste fem dagarna.

    Någon som har upplevt något liknande eller har något råd?
Svar på tråden Ingen mens, negativa test och låg temperatur (BIM+8)