• Helen 57

    Tankar o råd

    Är en 57- årig kvinna som träffat en ny man för 2 år sen,har vuxna barn som har eget liv. En otrolig man på många sätt,har väldigt många egenskaper som jag verkligen saknade hos barnens pappa( vi har varit skilda i ca 8 år och har en bra relation. problemet med den nya mannen är att han har en psykisk sjukdom ,som barnen inte alltid kan förstå,har försökt förklara men dom är tyvärr lite trångsynta. Han kommer från Norrland och vi bodde tillsammans i Skåne tills för ett halvår sen. Han hade svårt för livet här nere då de skiljer sig en hel del gentemot norr,så han flyttade tillbaks. För o göra en lång historia kort har jag varit uppe några ggr och känner att jag mer än gärna flyttar upp dit. Talat om för mina döttrar som 25 respektive 28 år att jag om ca ett halvår kommer att flytta dit. Det var som en bomd detonerade. Svårt o återge de dom sagt men de var ingen förståelse alls. 
    Så nu ber jag om lite åsikter... Är det så fruktansvärt egoistiskt av mig att våga satsa på vår kärlek?? Ska jag strunta i alltsammans för att de inte passar döttrarnas tankar om hur saker o ting ska va. De har ett eget liv som jag inte lägger mig i

  • Svar på tråden Tankar o råd
  • Mortiscia

    Ni är alla vuxna och du har rätt till kärlek och glädje. Jättetrist om de inte känner att de kan stötta dig i det, verkligen.

  • Mortiscia

    Vad är alternativet? Att du stannar där du är för dina döttrars skull, och ger upp den kärlek du hittat? Det kan du fråga dem.

  • Helen 57

    Sant ,jag är generellt en stark människa ,tänker göra det som känns rätt för mig,vare sig dom gillar det eller inte. Upplever tyvärr att de i detta har ett egoistiskt o trångsynt sätt

  • Mortiscia

    Bra! Jag är så glad för din skull att du träffat en person du är så lycklig med :)

    Har du funderat på varför dina döttrar reagerar som de gör? Kommer de att sakna dig om du flyttar? Har de inte släppt tanken om den eviga mamman och har svårt att se att du också är människa med behov? Det vore ju så synd om era relationer skulle skadas i processen.

  • Helen 57

    Ligger nog mycket i deras agerande om den eviga mamman Skrattande, yngsta dottern menade : om hon fick barn!! Var är jag då?? 160 mil bort ,, Har kanske speciellt tänk men tänker att är det de som är meningen att jag ska finnas till hands när de passar?? De tåget hoppar jag inte på. Relationen kommer att skakas om,så väl känner jag dom. Men känner att jag måste ha rätt till ett eget liv oxå

  • Mortiscia

    Ja jo visst är du långt bort men det går både tåg och flyg om ni vill ses. Du är kanske inte enda släktingen eller bekanta för dottern får man hoppas? Jag tänker också som dig, du kan inte pausa ditt liv ifall du möjligen en dag kanske behövs för ett barnbarn osv, sådant löser sig ändå. Sedan vill man kanske ha sin mamma nära förstås men råd och stöttning kan man också få via telefon :)

Svar på tråden Tankar o råd