• Anonym (TS)

    Låta barnet träffa mor-farförälder som är pedofil?

    Hade ni låtit ert/era barn träffat en mor- eller farförälder som är tidigare dömd pedofil? Personen dömdes för många år sedan och har suttit av sitt straff för länge sen. Hur tänker och resonerar ni kring detta?

  • Svar på tråden Låta barnet träffa mor-farförälder som är pedofil?
  • Anonym (Kanske?)

    Jag hade nog låtit dom träffas men ABSOLUT INTE ensamma.

  • Anonym (M)

    Nej.

    Vill inte riskera att mitt barn blir någons äckliga fantasier när de ses.

  • Alexander Bergbacka

    Jag skulle själv aldrig någonsin riskera att ett barn (i allmänhet, men mitt eget i synnerhet) hamnade i enrum ens en sekund med ett sådant äckel.


    Att asset i fråga nu är släkt med barnet är en icke-fråga. Pedofiler ska inte vara i närheten av barn över huvud taget.

  • Anonym (nej)

    Nej, Annars bygger de upp en relation och förr eller senare kan de träffas ensamma.

  • Almina

    Lite beror det nog ändå på typ av pedofil-brott. Och min relation med mor-/farföräldern (eller min mans relation med personen, om det vore hans förälder det gäller). Men generellt skulle jag nog säga nej. Möjligen i begränsad omfattning och givetvis aldrig ensamma.

  • Anonym (Vixen)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-14 22:20:37 följande:

    Hade ni låtit ert/era barn träffat en mor- eller farförälder som är tidigare dömd pedofil? Personen dömdes för många år sedan och har suttit av sitt straff för länge sen. Hur tänker och resonerar ni kring detta?


    Aldrig.

    Har ingen betydelse att straffet är avsatt eftersom störningen finns kvar i hjärnan och aldrig kommer läka.
  • Anonym (Sara)

    Aldrig i hela mitt helvete. Min dotter har blivit våldtagen av sin pappa och pedofiler ska låsas in för all framtid så dom inte kan förstöra fler liv. Ett barn är alldeles för viktigt för att spela rysk roulette med. 

  • Tow2Mater

    Vad är han eller hon domd for? Lagen talar inte om "pedofili". Ar det sexuellt utnyttjande, våldtakt, barnporrbrott, eller vad? Det anser jag till viss del påverkar svaret. Likaså hur gammal han ellerr hon var vid brottet och offrets ålder, om det finns ett offer, och det inte var t ex barnporr.

Svar på tråden Låta barnet träffa mor-farförälder som är pedofil?