• TotteE

    Inget att rösta på i höst?

    Hur tänker ni rösta och varför?

    Jag känner inte att det finns något riksdagsparti som tilltalar. Jag är väl i grunden borgerlig men intr långt till höger. Men samtidigt kan jag inte ta de fyra borgerliga partierna på allvar. De kommer med än det ena än det andra med ett engagemang man inte sög tillstymmelsen till när de själva satt i regeringsställning för bara några år sedan. Det klingar falskt.

    Medborgerlig Samling är det som ligger närmast men det är inget parti jag i nuläget applåderar egentligen. Även där finns det saker som stör.

  • Svar på tråden Inget att rösta på i höst?
  • Anonym (Blatte Här)
    TotteE skrev 2018-02-15 00:13:38 följande:

    Hur tänker ni rösta och varför?

    Jag känner inte att det finns något riksdagsparti som tilltalar. Jag är väl i grunden borgerlig men intr långt till höger. Men samtidigt kan jag inte ta de fyra borgerliga partierna på allvar. De kommer med än det ena än det andra med ett engagemang man inte sög tillstymmelsen till när de själva satt i regeringsställning för bara några år sedan. Det klingar falskt.

    Medborgerlig Samling är det som ligger närmast men det är inget parti jag i nuläget applåderar egentligen. Även där finns det saker som stör.


    Eftersom Sverige ser ut som det gör finns det bara ett parti som kan rädda landet.

    Men det kanske räcker med en mandatperiod för att rädda landet.

    Sverigedemokraterna.

    Och nej det är bara korkade svenskar som tror att deras politik är rasistisk.

    Om ni bara visste hur många invandrare som tänker rösta på de...
  • TotteE
    Anonym (Blatte Här) skrev 2018-02-15 00:35:30 följande:

    Eftersom Sverige ser ut som det gör finns det bara ett parti som kan rädda landet.

    Men det kanske räcker med en mandatperiod för att rädda landet.

    Sverigedemokraterna.

    Och nej det är bara korkade svenskar som tror att deras politik är rasistisk.

    Om ni bara visste hur många invandrare som tänker rösta på de...


    Jo då Jag vet att det är många invandrare som röstat på dom!

    Och nej det räcker inte med en mandatperiod för att "rädda" landet. Vilken fantasivärld lever du i?

    Sen vad gäller SD så skiter jag personligen i att partiet är stämplat som rasistiskt (rätt eller fel) men jag gillar inte partiets politik. Jag är mera höger än vad SD är.

    SD för mig är ett parti för LO-medlemmar.

    Dessutom så skämdes jag när Jimmie med sitt anhang dök upp i kyrkan utklädda i rikemansbondedräkter och inte hade mer folkvett och hyfs än att de kunde sitta på rumpan i fem minuter medan ärkebiskopen höll tal.
  • TotteE

    Sen har jag personligen lite eller förlåt, väldigt svårt för SD's Mattias Karlsson och Söder blir jag direkt illamåendes att se..

  • Anonym (Blatte Här)
    TotteE skrev 2018-02-15 00:49:27 följande:

    Sen har jag personligen lite eller förlåt, väldigt svårt för SD's Mattias Karlsson och Söder blir jag direkt illamåendes att se..


    Som mig när det gäller Reinfeldt och Åsa Romson. Jag blir kräkfärdig.
  • absalon

    Inom SD jobbar starka krafter på att göra SD till ett parti någonstans mellan Centern och KD. Hela tiden utesluts medlemmar som var med då SD startade, då sådana partimedlemmar kan vara väldigt främlingsfientliga, kanske rasistiska. SD håller på att omvandlas allt eftersom nya, mindre extrema medlemmar rekryteras. Kanske nya grupper inom SD målmedvetet arbetar för att spränga partiet och därefter skapa ett vanligt riksdagsparti? Ingen vet och hetsiga debatter pågår.Obestämd

  • Anonym (Blatte Här)
    absalon skrev 2018-02-18 08:48:19 följande:

    Inom SD jobbar starka krafter på att göra SD till ett parti någonstans mellan Centern och KD. Hela tiden utesluts medlemmar som var med då SD startade, då sådana partimedlemmar kan vara väldigt främlingsfientliga, kanske rasistiska. SD håller på att omvandlas allt eftersom nya, mindre extrema medlemmar rekryteras. Kanske nya grupper inom SD målmedvetet arbetar för att spränga partiet och därefter skapa ett vanligt riksdagsparti? Ingen vet och hetsiga debatter pågår.


    Men vem bryr sig.

    Det som räknas är att alla partier UTOM SD vill sälja ut Sverige.

    Titta vad som händer nu;

    Handikappade ska inte få assistenter

    Vattenskatten höjs

    Elskatten höjs

    Skatten på husbilar fördubblas

    och många mer

    För att försörja de som kom förra veckan.

    Hur kan man ta från sina egna för att ge till främlingar som inte ens är tacksamma?

    Invandrarna som kom på 70/80 talet är iallafall tacksamma
  • snedtak
    Anonym (Blatte Här) skrev 2018-02-18 10:24:46 följande:
    Men vem bryr sig.

    Det som räknas är att alla partier UTOM SD vill sälja ut Sverige.

    Titta vad som händer nu;

    Handikappade ska inte få assistenter
    Vattenskatten höjs
    Elskatten höjs
    Skatten på husbilar fördubblas
    och många mer

    För att försörja de som kom förra veckan.

    Hur kan man ta från sina egna för att ge till främlingar som inte ens är tacksamma?

    Invandrarna som kom på 70/80 talet är iallafall tacksamma
    Nu är det ju inte direkt så att alla skatter och avgifter höjs för att försörja invandrare. VA-taxorna höjs för att Sveriges vatten- och avloppsnät är eftersatt och i behov av omfattande underhåll den kommande tiden för att hålla.

    Husbilarna får höjd skatt eftersom Sverige ( precis som tex. Frankrike) inför en fordonskatt som är högre för fordon som släpper ut mer koldioxid och lägre för fordon som släpper ut mindre koldioxid. 
  • Anonym (Blatte Här)
    snedtak skrev 2018-02-18 13:57:56 följande:

    Nu är det ju inte direkt så att alla skatter och avgifter höjs för att försörja invandrare. VA-taxorna höjs för att Sveriges vatten- och avloppsnät är eftersatt och i behov av omfattande underhåll den kommande tiden för att hålla.

    Husbilarna får höjd skatt eftersom Sverige ( precis som tex. Frankrike) inför en fordonskatt som är högre för fordon som släpper ut mer koldioxid och lägre för fordon som släpper ut mindre koldioxid. 


    Och propagandbladen med

    invandringen behövs

    listar fler anledningar som att fler byggjobbare får bygga moskeer, fängelser och polishus.

    Fler personer får anställning som polis, tolk, inom socialförvaltningen, inom rättsväsendet, inom sjukvården och många får jobb som vakter på tåg , köpcentrum med mera.

    Bara förderlar!

    Konstigt bara att vi inte såg dessa fördelar när Jugoslaver, polacker, ungrare välde in
  • mjölkallergiker
    Anonym (Blatte Här) skrev 2018-02-18 14:28:13 följande:

    Och propagandbladen med

    invandringen behövs

    listar fler anledningar som att fler byggjobbare får bygga moskeer, fängelser och polishus.

    Fler personer får anställning som polis, tolk, inom socialförvaltningen, inom rättsväsendet, inom sjukvården och många får jobb som vakter på tåg , köpcentrum med mera.

    Bara förderlar!

    Konstigt bara att vi inte såg dessa fördelar när Jugoslaver, polacker, ungrare välde in


    Suck. Måste du va så rabiat? Vi förstår att du tycker att saker och ting inte är som du skulle vilja men vårt land är inte i behov av att "räddas" av någon.

    SD kommer knappast göra något revolutionerande eller drastiskt. Om de skulle få makt efter valet kommer de, precis som alla andra partier, anpassa sig efter det politiska landskapet och helt tappa sin status som outsiders. Jag tror att en mandatperiod fullkomligt hade dessimerat partiet, typ som sannfinländarna i Finland och UKIP i GB.

    Det är typiska skyhöga förväntningar som leder till magplask.

    Dessutom är det ett parti fullt av interna strider. Jag tvivlar på att JÅ skulle fortsätta som partiledare i 4 år till vid ett dåligt valresultat. Isåfall kommer gamarna dyka upp omedelbart.
  • Anonym (Blatte Här)

    Vilken typisk svensk inställning att

    "allt är jättebra"

    "inget är fel"

    och skygglapparna sitter hårt på plats

  • mjölkallergiker
    Anonym (Blatte Här) skrev 2018-02-18 22:25:43 följande:

    Vilken typisk svensk inställning att

    "allt är jättebra"

    "inget är fel"

    och skygglapparna sitter hårt på plats


    Sen när blev det fult att vara typiskt svensk?

    Nej, allt är långt ifrån jättebra. Men den Messias du går och väntar på existerar inte. Ta politiken för vad den är och rösta på den ideologi/inriktning du tror på. Sverige behöver inte räddas från något och de problemområden som existerar är precis som alla andra politiska frågor ingen Quick fix.
Svar på tråden Inget att rösta på i höst?