• annananonym

    Kommer våra katter klara detta?

    Jag och min särbo måste av vissa skäl bo ihop i 2 månader. Så vi måste få ihop våra katter, jag beskriver dem:

    Hans kisse: 12 år gammal, bott i hemmet senaste 9 åren så det är HANS hem, hans revir. Han är inte så kelig utan håller sig helst för sig själv, ibland kommer han dock men alltid på hans villkor. Han tycker enligt särbon väldigt mkt om mig, troligen för att jag är djurvän.....och kanske liiiiite för att jag ger honom mat För cirka 6 månader sedan slutade han äta plötsligt så efter 2 dgr tog min särbo katten till veterinären. De sövde honom och tog bort nästan alla tänder. Denna katt är en STOR bondkatt. Han äter enbart Whiskas blötfoder kött.

    Min katt: 2 år gammal. Ganska liten bondkatt. Rädd för män, vet inte varför men kanske har något hänt innan han kom till mig? Superkelig, kommer när jag ropar. Älskar att leka, hämta leksaker som jag kastar iväg, hämtar posten till mig. Han är inte rädd för mina tjejkompisar eller barn, bara vuxna män. Han är uppväxt med 4 andra vuxna katter samt syskonen.

    Båda är kastrerade. Kommer det funka att få ihop dem? Vad ska vi tänka på? Mycket tacksam för svar

  • Svar på tråden Kommer våra katter klara detta?
  • Dexter dot com

    Tror absolut det kan gå om dom får tid på sig att vänja sig vid varann. Har jobbat på "katthem" där nya katter skulle vänjas in i flocken och lösningen var att sätta upp en nätdörr så dom kunde se varann och bekanta sig försiktigt men inte kunde börja slåss. Sätt upp en dörr så dom har varsitt rum och när dom bekantat sig några dagar och dom verkar acceptera varann tar ni bort den.

Svar på tråden Kommer våra katter klara detta?