• OrdningoReda

    Berätta för ”pappan”

    Hej!

    Jag har blivit ofrivilligt gravid. Fick reda på det för någon dag sedan. Och till mitt problem HUR berättar jag för killen jag legat med att det blivit så här? Vi är inte tillsammans men har en god relation. Jag vill inte chocka honom och jag vill att det ska ske smidigt så att han inte blir arg och hata mig eller direkt ropar ut ?abort? och inte se några möjligheter.. Jag är själv kluven på hur jag ska göra.

    Vill helst att han bara ska vara förstående. Tips??

  • Svar på tråden Berätta för ”pappan”
  • Långbenopluto

    Jag hade inte sagt nåt förrän jag hade bestämt mig för att behålla, hade jag bestämt mig för abort hade jag inte sagt nåt alls.

  • scaniae
    OrdningoReda skrev 2018-02-15 14:22:55 följande:

    Hej!

    Jag har blivit ofrivilligt gravid. Fick reda på det för någon dag sedan. Och till mitt problem HUR berättar jag för killen jag legat med att det blivit så här? Vi är inte tillsammans men har en god relation. Jag vill inte chocka honom och jag vill att det ska ske smidigt så att han inte blir arg och hata mig eller direkt ropar ut ?abort? och inte se några möjligheter.. Jag är själv kluven på hur jag ska göra.

    Vill helst att han bara ska vara förstående. Tips??


    Skicka ett mms med den här bilden.

    Vänta på svar.

    Då får han tid att smälta det.

    Skicka nu på kvällen om du inte vill chocka honom på jobbet och göra honom okoncentrerad

  • InaLo

    Håller med om att ett sms kan vara bra. Sedan en bestämd tid då ni kan prata om det så slipper du ta hans första reaktion och han får tid att tänka.

  • InaLo

    Håller med om att ett sms kan vara bra. Sedan en bestämd tid då ni kan prata om det så slipper du ta hans första reaktion och han får tid att tänka.

Svar på tråden Berätta för ”pappan”